Με το σεις και με το σας
Πώς μιλάει ο κύριος Κατσούφης;
Παιχνίδι με τις συλλαβές
ΠΗΓΗ:stintaxi
Μαντολινάτα Κέρκυρας
Η Σερενάτα Βιολοκιθαροπούλου γεννήθηκε και μεγάλωσε σ’ ένα χωριό που κι αυτό έχει όνομα καλλιτεχνικό, συνδεδεμένο με τη μουσική. Το λένε Κανταδοχώρι και για τους Κανταδοχωρίτες το καλύτερο που κάνουν είναι να τραγουδάνε. Λες και κουβαλάνε μαζί τους τη μουσική.
Θα νόμιζε κανείς ότι κάθε μέρα, όλον το χρόνο, παλιά και τώρα, ακούγονται τραγούδια και μελωδίες στο Κανταδοχώρι. Ωστόσο, δεν είναι έτσι. Οι καιροί έχουν αλλάξει, όχι προς το καλύτερο. Οι φιλόμουσοι Κανταδοχωρίτες έφτασαν στο σημείο να ξεχάσουν την παλιά τους ωραία συνήθεια και να σταματήσουν να τραγουδούν.
Αυτό, βέβαια, δεν θα μπορούσε να αφήσει αδιάφορη και να μην προβληματίσει την καλλιτεχνική φύση της Σερενάτας Βιολοκιθαροπούλου. Μέρα νύχτα σκεφτόταν πώς θα μπορούσε να κάνει το χωριό της σωστό Κανταδοχώρι, και να «ανθίσει» το τραγούδι ξανά στα χείλη των ανθρώπων του. Έτσι άρχισε εκείνη πρώτη με το δικό της τραγούδι, «Το τραγούδι της Σερενάτας», για να τους ξυπνήσει από το λήθαργο της αδιαφορίας προς τη μουσική, το ρυθμό και τη μελωδία:
Στο Κανταδοχώρι / άλλαξαν πολλά
χάθηκε το χρώμα / σβήστηκε η χαρά.
Ήτανε που ζούσε / μες στη μουσική
κι η ζωή κοντά του / έμοιαζε γιορτή.
Όμορφο χωριό μου, / πόσο σ’ αγαπώ
με τη μουσική μου / θα σ’ ακολουθώ.
Όμορφο χωριό μου, / θα υποσχεθώ
το χαμόγελό σου / να σ’ το ξαναβρώ.
Η Σερενάτα έβαλε σκοπό και στο στόχο στη ζωή της να φέρει ξανά τη χαρά στο χωριό της που παλιά:
Στο Κανταδοχώρι / ζούσανε απλά
όλοι μονοιασμένοι / μες στη γειτονιά.
Άνθρωποι που τότε / γέλαγαν πολύ
τώρα πια γκρινιάζουν / δίχως μουσική.
Το σκέφτηκε, το οργάνωσε καλά στο μυαλό της το σχέδιο δράσης, το είπε και το έκαμε πράξη. Ξεσήκωσε όλους τους αρμόδιους, ξεκινώντας από τον δήμαρχο του χωριού, τον κύριο Προεδράκη. Του εξέθεσε τους λόγους που την οδήγησαν στο γραφείο του και με τα πολλά κατάφερε να τον πείσει να ξεκινήσουν την προσπάθεια για την οργάνωση μιας συναυλίας κι ανέλαβε η ίδια να επικοινωνήσει με τους καλλιτέχνες. Πρώτα να γίνει η συναυλία και στη συνέχεια να προσπαθήσουν για μουσικό σχολείο. Το όνειρο της Σερενάτας να δημιουργήσουν ένα Μουσικό Σχολείο στο Κανταδοχώρι έπρεπε οπωσδήποτε να γίνει πραγματικότητα!
Από τον δήμαρχο πήγε στον αγαπημένο της δάσκαλο της μουσικής, τον κύριο Μαεστρούλη Παρτιτούρα, του εξέθεσε το σχέδιό της και κατάφερε να τον πείσει και να τον ξεσηκώσει. Η είδηση πέρασε στα ΜΜΕ:
Μία, μία είν’ η συναυλία
τώρα ήρθε η ευκαιρία
για το μουσικό σχολειό
που περιμέναμε καιρό,
έκανε τον κύκλο της, ξεσηκώθηκε όλο το χωριό, όλοι έβαλαν τα δυνατά τους, ο Μαεστρούλης Παρτιτούρας με τη διευθύντρια του σχολείου, την κυρία Σοφούλα Γραμματικάκη, ανάλαβαν όλες τις προετοιμασίες. Προσφέρθηκαν πρόθυμα εκλεκτοί καλλιτέχνες, τρανταχτά ονόματα της Μουσικής Σκηνής, όπως ο Θύμιος Προβατίδης με το κλαρίνο του, ο Σήφης Μανωλακάκης με τη λύρα του και βέβαια ο μπαμπάς της Σερενάτας, ο κύριος Βιολοκιθαρόπουλος. Κι ακόμα, επιστρατεύτηκε ο διάσημος τενόρος Λούτσι-Λούτσι Παβαρότι, ο κιθαρίστας Χούλιο Θεδράχεθ από την Ισπανία, διάσημες ορχήστρες, κι έγινε μια συναυλία που θα έχουν να λένε για εκατό και βάλε χρόνια στο Κανταδοχώρι.
Ε, και το Μουσικό Σχολείο θα γίνει κι αυτό. Θέλει το χρόνο του. Για την ώρα, αρκεί η ευχή που έδωσαν όλοι στο τέλος της συναυλίας «πιασμένοι χέρι χέρι» μες στην καλή χαρά, τραγουδώντας:
Τούτη την όμορφη βραδιά
ας ευχηθούμε όπως παλιά
η μουσική να μη μας λείψει
και το τραγούδι μας να ΖΗΣΕΙ!
Ο παπαγάλος
Απ' το λάθος ενός τόνου
Απ' το λάθος ενός τόνου
περίμεναν στην εκκλησιά
παπάς να γίνει ένας πάπας
κι έτσι ν' αρχίσει η λειτουργι'α
Κι εξαιτίας ενός γιώτα
ένα κορίτσι με μπλε ποδιά
άδικα τόσο προσπαθούσε
να κόψει μήλα απ' τη μιλιά.
Κι ας μη μιλάμε για τα δάκρυα
του κούκου πάνω στο κλαδί
που χωρίς τόνο προσπαθούσε
το κούκου - κούκου να μας πει.
Τζιάνι Ροντάρι
Η Αψίδα του Γαλέριου
Κάπως έτσι ήταν το γαλεριανό συγκρότημα:
Πώς μιλάει ο κύριος Κατσούφης;
Παιχνίδι με τις συλλαβές
ΠΗΓΗ:stintaxi
Μαντολινάτα Σερρών 1927-28 |
Μαντολινάτα Πάτρας |
Μαντολίνο |
Μαντολινάτα Κέρκυρας
Η Σερενάτα Βιολοκιθαροπούλου γεννήθηκε και μεγάλωσε σ’ ένα χωριό που κι αυτό έχει όνομα καλλιτεχνικό, συνδεδεμένο με τη μουσική. Το λένε Κανταδοχώρι και για τους Κανταδοχωρίτες το καλύτερο που κάνουν είναι να τραγουδάνε. Λες και κουβαλάνε μαζί τους τη μουσική.
Θα νόμιζε κανείς ότι κάθε μέρα, όλον το χρόνο, παλιά και τώρα, ακούγονται τραγούδια και μελωδίες στο Κανταδοχώρι. Ωστόσο, δεν είναι έτσι. Οι καιροί έχουν αλλάξει, όχι προς το καλύτερο. Οι φιλόμουσοι Κανταδοχωρίτες έφτασαν στο σημείο να ξεχάσουν την παλιά τους ωραία συνήθεια και να σταματήσουν να τραγουδούν.
Αυτό, βέβαια, δεν θα μπορούσε να αφήσει αδιάφορη και να μην προβληματίσει την καλλιτεχνική φύση της Σερενάτας Βιολοκιθαροπούλου. Μέρα νύχτα σκεφτόταν πώς θα μπορούσε να κάνει το χωριό της σωστό Κανταδοχώρι, και να «ανθίσει» το τραγούδι ξανά στα χείλη των ανθρώπων του. Έτσι άρχισε εκείνη πρώτη με το δικό της τραγούδι, «Το τραγούδι της Σερενάτας», για να τους ξυπνήσει από το λήθαργο της αδιαφορίας προς τη μουσική, το ρυθμό και τη μελωδία:
Στο Κανταδοχώρι / άλλαξαν πολλά
χάθηκε το χρώμα / σβήστηκε η χαρά.
Ήτανε που ζούσε / μες στη μουσική
κι η ζωή κοντά του / έμοιαζε γιορτή.
Όμορφο χωριό μου, / πόσο σ’ αγαπώ
με τη μουσική μου / θα σ’ ακολουθώ.
Όμορφο χωριό μου, / θα υποσχεθώ
το χαμόγελό σου / να σ’ το ξαναβρώ.
Η Σερενάτα έβαλε σκοπό και στο στόχο στη ζωή της να φέρει ξανά τη χαρά στο χωριό της που παλιά:
Στο Κανταδοχώρι / ζούσανε απλά
όλοι μονοιασμένοι / μες στη γειτονιά.
Άνθρωποι που τότε / γέλαγαν πολύ
τώρα πια γκρινιάζουν / δίχως μουσική.
Το σκέφτηκε, το οργάνωσε καλά στο μυαλό της το σχέδιο δράσης, το είπε και το έκαμε πράξη. Ξεσήκωσε όλους τους αρμόδιους, ξεκινώντας από τον δήμαρχο του χωριού, τον κύριο Προεδράκη. Του εξέθεσε τους λόγους που την οδήγησαν στο γραφείο του και με τα πολλά κατάφερε να τον πείσει να ξεκινήσουν την προσπάθεια για την οργάνωση μιας συναυλίας κι ανέλαβε η ίδια να επικοινωνήσει με τους καλλιτέχνες. Πρώτα να γίνει η συναυλία και στη συνέχεια να προσπαθήσουν για μουσικό σχολείο. Το όνειρο της Σερενάτας να δημιουργήσουν ένα Μουσικό Σχολείο στο Κανταδοχώρι έπρεπε οπωσδήποτε να γίνει πραγματικότητα!
Από τον δήμαρχο πήγε στον αγαπημένο της δάσκαλο της μουσικής, τον κύριο Μαεστρούλη Παρτιτούρα, του εξέθεσε το σχέδιό της και κατάφερε να τον πείσει και να τον ξεσηκώσει. Η είδηση πέρασε στα ΜΜΕ:
Μία, μία είν’ η συναυλία
τώρα ήρθε η ευκαιρία
για το μουσικό σχολειό
που περιμέναμε καιρό,
έκανε τον κύκλο της, ξεσηκώθηκε όλο το χωριό, όλοι έβαλαν τα δυνατά τους, ο Μαεστρούλης Παρτιτούρας με τη διευθύντρια του σχολείου, την κυρία Σοφούλα Γραμματικάκη, ανάλαβαν όλες τις προετοιμασίες. Προσφέρθηκαν πρόθυμα εκλεκτοί καλλιτέχνες, τρανταχτά ονόματα της Μουσικής Σκηνής, όπως ο Θύμιος Προβατίδης με το κλαρίνο του, ο Σήφης Μανωλακάκης με τη λύρα του και βέβαια ο μπαμπάς της Σερενάτας, ο κύριος Βιολοκιθαρόπουλος. Κι ακόμα, επιστρατεύτηκε ο διάσημος τενόρος Λούτσι-Λούτσι Παβαρότι, ο κιθαρίστας Χούλιο Θεδράχεθ από την Ισπανία, διάσημες ορχήστρες, κι έγινε μια συναυλία που θα έχουν να λένε για εκατό και βάλε χρόνια στο Κανταδοχώρι.
Ε, και το Μουσικό Σχολείο θα γίνει κι αυτό. Θέλει το χρόνο του. Για την ώρα, αρκεί η ευχή που έδωσαν όλοι στο τέλος της συναυλίας «πιασμένοι χέρι χέρι» μες στην καλή χαρά, τραγουδώντας:
Τούτη την όμορφη βραδιά
ας ευχηθούμε όπως παλιά
η μουσική να μη μας λείψει
και το τραγούδι μας να ΖΗΣΕΙ!
Ο παπαγάλος
Απ' το λάθος ενός τόνου
Απ' το λάθος ενός τόνου
περίμεναν στην εκκλησιά
παπάς να γίνει ένας πάπας
κι έτσι ν' αρχίσει η λειτουργι'α
Κι εξαιτίας ενός γιώτα
ένα κορίτσι με μπλε ποδιά
άδικα τόσο προσπαθούσε
να κόψει μήλα απ' τη μιλιά.
Κι ας μη μιλάμε για τα δάκρυα
του κούκου πάνω στο κλαδί
που χωρίς τόνο προσπαθούσε
το κούκου - κούκου να μας πει.
Τζιάνι Ροντάρι
Η Αψίδα του Γαλέριου
ο Γαλέριος, έγινε
διοικητής στη Βαλκανική χερσόνησο και την Ασία και έκανε έδρα του
ανατολικού τμήματος του ρωμαϊκού κράτους, τη Θεσσαλονίκη δύο φορές. Μια
την περίοδο 299-303 μ.Χ. και τη δεύτερη από το 308 έως τον θάνατο του το
311 μ.Χ....
Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/posa-toxa-iche-i-diasimi-kamara-sti-thessaloniki-kataskevastike-meta-ti-niki-tou-galeriou-kata-ton-person-ke-simvolizi-ti-thessaloniki-tis-akmis-pos-egine-i-poli-tis-anexithriskias-ke-kirichtike-af/
Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/posa-toxa-iche-i-diasimi-kamara-sti-thessaloniki-kataskevastike-meta-ti-niki-tou-galeriou-kata-ton-person-ke-simvolizi-ti-thessaloniki-tis-akmis-pos-egine-i-poli-tis-anexithriskias-ke-kirichtike-af/
ο Γαλέριος, έγινε
διοικητής στη Βαλκανική χερσόνησο και την Ασία και έκανε έδρα του
ανατολικού τμήματος του ρωμαϊκού κράτους, τη Θεσσαλονίκη δύο φορές. Μια
την περίοδο 299-303 μ.Χ. και τη δεύτερη από το 308 έως τον θάνατο του το
311 μ.Χ....
Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/posa-toxa-iche-i-diasimi-kamara-sti-thessaloniki-kataskevastike-meta-ti-niki-tou-galeriou-kata-ton-person-ke-simvolizi-ti-thessaloniki-tis-akmis-pos-egine-i-poli-tis-anexithriskias-ke-kirichtike-af/
Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/posa-toxa-iche-i-diasimi-kamara-sti-thessaloniki-kataskevastike-meta-ti-niki-tou-galeriou-kata-ton-person-ke-simvolizi-ti-thessaloniki-tis-akmis-pos-egine-i-poli-tis-anexithriskias-ke-kirichtike-af/
Νέα μεγαλύτερη ακμή
γνώρισε η Θεσσαλονίκη στα χρόνια της Τετραρχίας, όταν ο αυτοκράτορας
Διοκλητιανός, το 285 μ.Χ. προσέλαβε ως συναυτοκράτορα τον Μαξιμιανό και
το 239 μ.Χ. όρισε ως καίσαρες τους στρατηγούς Κωνστάντιο και Γαλέριο,
χωρίζοντας σε τέσσερα τμήματα την αχανή αυτοκρατορία για να διοικηθεί
καλύτερα. Ένας από τους τετράρχες, ο Γαλέριος, έγινε διοικητής στη
Βαλκανική χερσόνησο και την Ασία και έκανε έδρα του ανατολικού τμήματος
του ρωμαϊκού κράτους, τη Θεσσαλονίκη δύο φορές. Μια την περίοδο 299-303
μ.Χ. και τη δεύτερη από το 308 έως τον θάνατο του το 311 μ.Χ.
Ο Γάιος Γαλέριος Ουαλέριος Μαξιμιανός (250-311 μ.Χ.), όπως είναι το
πλήρες όνομα του, ανέδειξε τη Θεσσαλονίκη σε πρωτεύουσα της Χερσονήσου
του Αίμου και έχτισε ένα τεράστιο βασιλικό ανάκτορο που εκτεινόταν σε
έκταση 150 στρεμμάτων, ερείπια του οποίου σώζονται στην πλατεία
Ναυαρίνου και την οδό Δημητρίου Γούναρη.
H σύγχρονη πλατεία Ναυαρίνου με τα ερείπια του ανακτόρου του Γαλέριου.
Στα χρόνια της Ρωαμαιοκρατίας ήταν το πολιτικό και διοικητικό κέντρο της
Βαλκανικής...
Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/posa-toxa-iche-i-diasimi-kamara-sti-thessaloniki-kataskevastike-meta-ti-niki-tou-galeriou-kata-ton-person-ke-simvolizi-ti-thessaloniki-tis-akmis-pos-egine-i-poli-tis-anexithriskias-ke-kirichtike-af/
Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/posa-toxa-iche-i-diasimi-kamara-sti-thessaloniki-kataskevastike-meta-ti-niki-tou-galeriou-kata-ton-person-ke-simvolizi-ti-thessaloniki-tis-akmis-pos-egine-i-poli-tis-anexithriskias-ke-kirichtike-af/
α χρόνια του Γαλέριου
Νέα μεγαλύτερη ακμή γνώρισε η Θεσσαλονίκη στα χρόνια της Τετραρχίας,
όταν ο αυτοκράτορας Διοκλητιανός, το 285 μ.Χ. προσέλαβε ως
συναυτοκράτορα τον Μαξιμιανό και το 239 μ.Χ. όρισε ως καίσαρες τους
στρατηγούς Κωνστάντιο και Γαλέριο, χωρίζοντας σε τέσσερα τμήματα την
αχανή αυτοκρατορία για να διοικηθεί καλύτερα. Ένας από τους τετράρχες, ο
Γαλέριος, έγινε διοικητής στη Βαλκανική χερσόνησο και την Ασία και
έκανε έδρα του ανατολικού τμήματος του ρωμαϊκού κράτους, τη Θεσσαλονίκη
δύο φορές. Μια την περίοδο 299-303 μ.Χ. και τη δεύτερη από το 308 έως
τον θάνατο του το 311 μ.Χ.
Ο Γάιος Γαλέριος Ουαλέριος Μαξιμιανός (250-311 μ.Χ.), όπως είναι το
πλήρες όνομα του, ανέδειξε τη Θεσσαλονίκη σε πρωτεύουσα της Χερσονήσου
του Αίμου και έχτισε ένα τεράστιο βασιλικό ανάκτορο που εκτεινόταν σε
έκταση 150 στρεμμάτων, ερείπια του οποίου σώζονται στην πλατεία
Ναυαρίνου και την οδό Δημητρίου Γούναρη....
Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/posa-toxa-iche-i-diasimi-kamara-sti-thessaloniki-kataskevastike-meta-ti-niki-tou-galeriou-kata-ton-person-ke-simvolizi-ti-thessaloniki-tis-akmis-pos-egine-i-poli-tis-anexithriskias-ke-kirichti
Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/posa-toxa-iche-i-diasimi-kamara-sti-thessaloniki-kataskevastike-meta-ti-niki-tou-galeriou-kata-ton-person-ke-simvolizi-ti-thessaloniki-tis-akmis-pos-egine-i-poli-tis-anexithriskias-ke-kirichti
ύουσα, δημιούργησαν μια
νέα πολυεθνική αστική τάξη (Έλληνες, Ρωμαίοι, Βαλκάνιοι, Εβραίοι) που
έχτισε πολυτελείς βίλες και και ζούσε πλούσια στις νέες οικονομικές
συνθήκες της αυτοκρατορίας.
Δείγματα της εύπορης διαβίωσης της άρχουσας τάξης αυτής της περιόδου στη
Θεσσαλονίκη είναι τα πολλά αρχαιολογικά ευρήματα (ψηφιδωτά δάπεδα,
κοσ...
Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/posa-toxa-iche-i-diasimi-kamara-sti-thessaloniki-kataskevastike-meta-ti-niki-tou-galeriou-kata-ton-person-ke-simvolizi-ti-thessaloniki-tis-akmis-pos-egine-i-poli-tis-anexithriskias-ke-kirichtike-af/
Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/posa-toxa-iche-i-diasimi-kamara-sti-thessaloniki-kataskevastike-meta-ti-niki-tou-galeriou-kata-ton-person-ke-simvolizi-ti-thessaloniki-tis-akmis-pos-egine-i-poli-tis-anexithriskias-ke-kirichtike-af/
Νέα μεγαλύτερη ακμή
γνώρισε η Θεσσαλονίκη στα χρόνια της Τετραρχίας, όταν ο αυτοκράτορας
Διοκλητιανός, το 285 μ.Χ. προσέλαβε ως συναυτοκράτορα τον Μαξιμιανό και
το 239 μ.Χ. όρισε ως καίσαρες τους στρατηγούς Κωνστάντιο και Γαλέριο,
χωρίζοντας σε τέσσερα τμήματα την αχανή αυτοκρατορία για να διοικηθεί
καλύτερα. Ένας από τους τετράρχες, ο Γαλέριος, έγινε διοικητής στη
Βαλκανική χερσόνησο και την Ασία και έκανε έδρα του ανατολικού τμήματος
του ρωμαϊκού κράτους, τη Θεσσαλονίκη δύο φορές. Μια την περίοδο 299-303
μ.Χ. και τη δεύτερη από το 308 έως τον θάνατο του το 311 μ.Χ.
Ο Γάιος Γαλέριος Ουαλέριος Μαξιμιανός (250-311 μ.Χ.), όπως είναι το
πλήρες όνομα του, ανέδειξε τη Θεσσαλονίκη σε πρωτεύουσα της Χερσονήσου
του Αίμου και έχτισε ένα τεράστιο βασιλικό ανάκτορο που εκτεινόταν σε
έκταση 150 στρεμμάτων, ερείπια του οποίου σώζονται στην πλατεία
Ναυαρίνου και την οδό Δημητρίου Γούναρη.
H σύγχρονη πλατεία Ναυαρίνου με τα ερείπια του ανακτόρου του Γαλέριου.
Στα χρόνια της Ρωαμαιοκρατίας ήταν το πολιτικό και διοικητικό κέντρο της
Βαλκανικής...
Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/posa-toxa-iche-i-diasimi-kamara-sti-thessaloniki-kataskevastike-meta-ti-niki-tou-galeriou-kata-ton-person-ke-simvolizi-ti-thessaloniki-tis-akmis-pos-egine-i-poli-tis-anexithriskias-ke-kirichtike-af/
Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/posa-toxa-iche-i-diasimi-kamara-sti-thessaloniki-kataskevastike-meta-ti-niki-tou-galeriou-kata-ton-person-ke-simvolizi-ti-thessaloniki-tis-akmis-pos-egine-i-poli-tis-anexithriskias-ke-kirichtike-af/
Νέα μεγαλύτερη ακμή
γνώρισε η Θεσσαλονίκη στα χρόνια της Τετραρχίας, όταν ο αυτοκράτορας
Διοκλητιανός, το 285 μ.Χ. προσέλαβε ως συναυτοκράτορα τον Μαξιμιανό και
το 239 μ.Χ. όρισε ως καίσαρες τους στρατηγούς Κωνστάντιο και Γαλέριο,
χωρίζοντας σε τέσσερα τμήματα την αχανή αυτοκρατορία για να διοικηθεί
καλύτερα. Ένας από τους τετράρχες, ο Γαλέριος, έγινε διοικητής στη
Βαλκανική χερσόνησο και την Ασία και έκανε έδρα του ανατολικού τμήματος
του ρωμαϊκού κράτους, τη Θεσσαλονίκη δύο φορές. Μια την περίοδο 299-303
μ.Χ. και τη δεύτερη από το 308 έως τον θάνατο του το 311 μ.Χ....
Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/posa-toxa-iche-i-diasimi-kamara-sti-thessaloniki-kataskevastike-meta-ti-niki-tou-galeriou-kata-ton-person-ke-simvolizi-ti-thessaloniki-tis-akmis-pos-egine-i-poli-tis-anexithriskias-ke-kirichtike-af/
Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/posa-toxa-iche-i-diasimi-kamara-sti-thessaloniki-kataskevastike-meta-ti-niki-tou-galeriou-kata-ton-person-ke-simvolizi-ti-thessaloniki-tis-akmis-pos-egine-i-poli-tis-anexithriskias-ke-kirichtike-af/
Ο Γάιος
Γαλέριος Ουαλέριος Μαξιμιανός (250-311 μ.Χ.), διοικητής της Βαλκανικής Χερσονήσου της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας
ανέδειξε τη Θεσσαλονίκη σε πρωτεύουσα και έχτισε ένα
τεράστιο βασιλικό ανάκτορο που εκτεινόταν σε έκταση 150 στρεμμάτων, ερείπια του
οποίου σώζονται στην πλατεία Ναυαρίνου και την οδό Δημητρίου Γούναρη. Κτίσματα του ανακτόρου ήταν η κυκλική Ροτόντα (αρχαίος Ναός) και η θριαμβική αψίδα γνωστή ως Καμάρα που στήθηκε προς τιμήν του Γαλέριου για την νίκη ενάντια στους Πέρσες. Χτίστηκε περίπου το 306 μ. Χ.
Κάπως έτσι ήταν το γαλεριανό συγκρότημα:
ύουσα, δημιούργησαν μια
νέα πολυεθνική αστική τάξη (Έλληνες, Ρωμαίοι, Βαλκάνιοι, Εβραίοι) που
έχτισε πολυτελείς βίλες και και ζούσε πλούσια στις νέες οικονομικές
συνθήκες της αυτοκρατορίας.
Δείγματα της εύπορης διαβίωσης της άρχουσας τάξης αυτής της περιόδου στη
Θεσσαλονίκη είναι τα πολλά αρχαιολογικά ευρήματα (ψηφιδωτά δάπεδα,
κοσ...
Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/posa-toxa-iche-i-diasimi-kamara-sti-thessaloniki-kataskevastike-meta-ti-niki-tou-galeriou-kata-ton-person-ke-simvolizi-ti-thessaloniki-tis-akmis-pos-egine-i-poli-tis-anexithriskias-ke-kirichtike-a
Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/posa-toxa-iche-i-diasimi-kamara-sti-thessaloniki-kataskevastike-meta-ti-niki-tou-galeriou-kata-ton-person-ke-simvolizi-ti-thessaloniki-tis-akmis-pos-egine-i-poli-tis-anexithriskias-ke-kirichtike-a
ύουσα, δημιούργησαν μια
νέα πολυεθνική αστική τάξη (Έλληνες, Ρωμαίοι, Βαλκάνιοι, Εβραίοι) που
έχτισε πολυτελείς βίλες και και ζούσε πλούσια στις νέες οικονομικές
συνθήκες της αυτοκρατορίας.
Δείγματα της εύπορης διαβίωσης της άρχουσας τάξης αυτής της περιόδου στη
Θεσσαλονίκη είναι τα πολλά αρχαιολογικά ευρήματα (ψηφιδωτά δάπεδα,
κοσ...
Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/posa-toxa-iche-i-diasimi-kamara-sti-thessaloniki-kataskevastike-meta-ti-niki-tou-galeriou-kata-ton-person-ke-simvolizi-ti-thessaloniki-tis-akmis-pos-egine-i-poli-tis-anexithriskias-ke-kirichtike-a
Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/posa-toxa-iche-i-diasimi-kamara-sti-thessaloniki-kataskevastike-meta-ti-niki-tou-galeriou-kata-ton-person-ke-simvolizi-ti-thessaloniki-tis-akmis-pos-egine-i-poli-tis-anexithriskias-ke-kirichtike-a
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.