Ετικέτες

Κυριακή 16 Μαΐου 2021

 Γλώσσα Ενότητα 15

Κινηματογράφος - Θέατρο


Το καναρινί ποδήλατο

Στο παρακάτω βίντεο μπορείς να παρακολουθήσεις την ταινία:


Πώς παρουσιάζουμε και σχολιάζουμε 
(λέμε τη γνώμη μας) ένα καλλιτεχνικό 
θέαμα


Aναφέρουμε τον τίτλο, τους συντελεστές (σκηνοθέτη, ηθοποιούς, συνθέτη), 
τη διάρκεια, τη χώρα προέλευσης του έργου και τη χρονιά που παρουσιάστηκε.

Mιλάμε για την υπόθεση του έργου χωρίς πολλές λεπτομέρειες και χωρίς να αποκαλύψουμε το τέλος, δίνοντας μόνο τις πιο σημαντικές πληροφορίες για τους ήρωες και τις περιπέτειές τους.

Γράφουμε στο τέλος ένα σχόλιο, που θα είναι η γνώμη μας για τo έργο, 
οι προσωπικές μας εντυπώσεις και τα συναισθήματα που μας προκάλεσε.

Cloud Atlas




Cloud Atlas (Κριτική ταινιών)

γράφει η Έλσα Παπαγιαννοπούλου

2144 μ.Χ. «Από την μήτρα έως τον τάφο η ζωή μας συνδέεται με τις ζωές των άλλων» λέει η Σόνμι-451, μία «κατασκευασμένη», στην απολογία της λίγο πριν εκτελεστεί…
Υπάρχει μία θεωρία που λέει ότι κάθε ένας από εμάς ανήκει σε μία ψυχική ομάδα. Μέσα σε αυτήν αλληλεπιδρούμε κάθε φορά που ενσαρκωνόμαστε. Αλλάζοντας ρόλους, από τον κακό της παρέας στον καλό, από γυναίκα σε άντρα, από σκλάβο σε επαναστάτη. Μέσα από αυτές τις εναλλαγές επηρεάζουμε τα δεδομένα της επόμενης ενσάρκωσής μας, άρα επηρεάζουμε το παρόν και το μέλλον, όπως έχουμε επηρεάσει και το παρελθόν μας. Όλα αυτά γίνονται μέχρι ο κάθε ένας από εμάς να φτάσει στην «αλήθεια», να φτάσει στην φώτιση αν θέλετε…… την πρωτοδιάβασα πριν από 12 χρόνια στα βιβλία του James Redfiled.
Ίσως τα βιβλία του James Redfiled να επηρέασαν τον συγγραφέα David Mitchel να γράψει το βιβλίο του «Cloud Atlas», επιβεβαιώνοντας με τον καλύτερο τρόπο την θεωρία της αλληλεπίδρασης.
Η ταινία βασίζεται στο βιβλίο και είναι σπονδυλωτή με 6 ιστορίες τις οποίες ερμηνεύουν, σχεδόν όλες, οι ίδιοι ηθοποιοί εναλλάσσοντας ρόλους. Οι μεταμορφώσεις τους είναι απίστευτες. Στην σύγχρονη ιστορία, που διαδραματίζεται το 2012, μετά βίας αναγνώρισα τον Χιού Γκραντ.
Στην αρχή είναι ίσως λίγο δυσνόητη γιατί πρέπει να δώσεις προσοχή στις πρώτες γρήγορες σκηνές, που δίνουν μια πολύ σύντομη ματιά της κάθε ιστορίας.
Μετά απλά καθηλώνεσαι όχι τόσο με το μήνυμα που δίνει η ταινία όσο με τις ερμηνείες και την σταδιακή κλιμάκωση της αγωνίας. Για τρεις ώρες νιώθεις το ενδιαφέρον σου να αυξάνει για να δεις το τέλος όλων. Μόνο που εδώ υπάρχει μία ανατροπή. Δεν υπάρχει ουσιαστικά τέλος. Θα μπορούσε να συνεχίζεται επ΄ άπειρον. Το «μανιφέστο» της Σόνμι-451, στην πέμπτη ιστορία,, δίνει το βασικό νόημα της ταινίας. Όλα και όλοι συνδέονται μεταξύ τους. Μεταξύ μας.
Πρέπει να δείτε την ταινία. Να την δείτε όμως με ανοιχτό μυαλό. Κάποια σημεία της είναι αρκετά «ωμά», ίσως λίγο σοκαριστικά. Αλλά αληθινά. Να παρατηρήσετε επίσης τις μικρές λεπτομέρειες που ακολουθούν τους ήρωες μέσα στις ιστορίες τους. Το σπίτι που μένει ο ήρωας της δεύτερης ιστορίας, είναι ο οίκος ευγηρίας της τέταρτης ιστορίας. Το κρεβάτι στο οποίο κοιμάται ο ήρωας της δεύτερης ιστορίας, στηρίζεται για να μην κουτσαίνει, στο ημερολόγιο που έγραφε ο πρωταγωνιστής της πρώτης ιστορίας. Η αίθουσα που τελειώνει η πέμπτη ιστορία, είναι αυτή που αναζητά η ηρωίδα της τελευταίας.
Μην περιμένετε να δείτε κάτι ανάλογο του Matrix. Αυτή η ταινία σε βάζει να σκεφτείς, να θέλεις να την συζητήσεις. Είναι καθηλωτική, αφυπνιστική…… Και το μόνο σίγουρο είναι ότι την επόμενη φορά που θα πείτε σε κάποιον που μόλις γνωρίσατε, «αισθάνομαι ότι γνωριζόμαστε μια ζωή», να σκεφτείτε ότι τελικά ίσως και να είναι έτσι.


ΠΗΓΗ: http://cityportal.gr/articles_det1.asp?subcat_id=4&article_id=42976



Cloud Atlas


Cloud Atlas

Φαντασίας 2012 | Έγχρ. | Διάρκεια: 172'


Έξι διαφορετικές ιστορίες, από τον Ειρηνικό του 1849 μέχρι τη Χαβάη ενός μετα-αποκαλυπτικού μέλλοντος, ενώνουν την κοινή μοίρα των ανθρώπων στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον.


Συνοπτική κριτική

Οι Γουατσόφσκι («The Μatrix») και ο Τίκβερ («Τρέξε Λόλα, Τρέξε») διασκευάζουν ένα new age bestseller σε μεγαλόπνοο έπος φαντασίας, το οποίο αποδεικνύεται πολύ πιο απλοϊκό από τις υπερμεγέθεις φιλοδοξίες του. Το εγχείρημα είναι εξαιρετικά φιλόδοξο και τεχνικά ιδιαίτερα απαιτητικό (χρονικά πισωγυρίσματα, σεναριακές λεπτομέρειες που περνούν από ιστορία σε ιστορία, όλοι οι πρωταγωνιστές σε πολλαπλούς ρόλους), όμως τα αφηγηματικά του προτερήματα δεν μπορούν να ξεπεράσουν τη μελοδραματική αφέλεια των ιδεών του.

Οι κριτικές του κοινού ΚΛΙΚ

ΠΗΓΗ:https://www.athinorama.gr/cinema/movie/cloud_atlas-10021535.html 


«Cloud Atlas»
Το φιλμ, όπως και το βιβλίο, μας ταξιδεύει σε τέσσερα σημεία του ορίζοντα και διατρέχει διαφορετικές εποχές. Αποτελείται από έξι σπονδυλωτές ιστορίες που μεταφέρουν το θεατή, όπως και τον αναγνώστη, από το Νότιο Ειρηνικό του 19ου αιώνα σε ένα μακρινό μετα-αποκαλυπτικό μέλλον. Σε αυτή τη ‘’διαδρομή’’ υπάρχουν κάποιοι ενδιάμεσοι σταθμοί: το 1936 στη Σκωτία, το 1973 στο Σαν Φρανσίσκο, το 2012 στη Μεγάλη Βρετανία και το 2144 στη Σεούλ. Σε κάθε περιοχή και χρονολογία αντιστοιχεί και μια διαφορετική ιστορία με πρόσωπα που δρουν σε περιβάλλοντα και καταστάσεις των καιρών τους. Έτσι, το αποτέλεσμα είναι να δημιουργείται ένα παζλ από εικόνες διαφορετικής και αντιθετικής αισθητικής καθώς το μάτι του θεατή μεταπηδά βίαια από τα κοστούμια του 19ου αιώνα και του’30 στα χίπικα looks του ’70 και στα φουτουριστικά ντεκόρ του 2144. Το «Cloud Atlas» μοιάζει σαν ένα παιχνίδι σε λούνα-παρκ που προτίθεται να σαγηνεύσει το κοινό του προσφέροντας ένα ταξίδι μαγικό μέσα στο χρόνο.
Καθώς εξελίσσονται οι ιστορίες, αντιλαμβανόμαστε ότι ένα κοινό αφηγηματικό νήμα τις διαπερνά και τις διασυνδέει παρά την τεράστια διαφορά απόστασης μέσα στο χρόνο και το χώρο. Οι διασυνδέσεις αυτές γίνονται αντιληπτές μέσα από αφηγήσεις σε ημερολόγια και χειρόγραφα ή και από κοινά ονόματα (όπως το Sixsmith). Το κύριο επιχείρημα του συνολικού μύθου είναι ότι οι ζωές όλων είναι αλληλένδετες και αλληλοεπηρεαζόμενες ανεξάρτητα από το χρόνο και το χώρο. Μια ιδέα που οπωσδήποτε σαγηνεύει και τροφοδοτεί τη φαντασία. Η ανάπτυξη αυτής σε ένα βιβλίο θα είναι τελείως διαφορετική από την κινηματογραφική της αναπαράσταση. Για να επιτευχθεί αυτή, συναντήθηκαν οι αδελφοί Γουατσόφσκι –γνωστοί για το πάθος τους για τη μυθολογία, τη φιλοσοφία, τα mangas, και τη science-fiction- με τον καλλιτέχνη Τομ Τίκβερ. Με ένα τέτοιο team σκηνοθεσίας, το αποτέλεσμα, σίγουρα, ξεφεύγει από τα συνηθισμένα.
Τα θέματα που θίγονται μέσα στις έξι αυτές διηγήσεις κινούν οπωσδήποτε το ενδιαφέρον γιατί αφορούν ζητήματα διαχρονικά όπως: την αλήθεια, την αγάπη, την προδοσία, την ελευθερία, τη δουλεία.
Αξιοπρόσεχτα είναι τα ρακόρ με τα οποία γίνεται η συρραφή των ιστοριών. Πλάνα που αναπαριστούν διαφορετικές εποχές παρατίθενται στη σειρά συνδεόμενα με κοινούς νοηματικούς άξονες (όπως είναι η ιδέα της φυγής) ή με κινήσεις προσώπων δημιουργώντας τα faux-raccord και προσθέτοντας ένα εφέ στη διαδικασία της μετάβασης.






Το μοντάζ είναι αξιοπρόσεχτο και η ομάδα ηθοποιών αξιόλογη: Tom Hanks, Halle Berry, Susan Sarandon, Hugh Grant, Hugo Weaving τον οποίο βλέπουμε και στο Matrix. Οι ηθοποιοί ενσαρκώνουν διαφορετικά πρόσωπα μέσα στο χρόνο. Το μακιγιάζ σε κάποιες σκηνές είναι -δυστυχώς- γελοίο το οποίο συνάδει με τη γενικότερη τάση εντυπωσιασμού «με το ζόρι» που χαρακτηρίζει αυτό το κινηματογραφικό εγχείρημα. Το πομπώδες ύφος και η μεγαλοστομία δεν λείπουν και αποτυπώνονται συχνά σε ατάκες απλοϊκές και άτσαλες, όπως: « Οι αδύναμοι είναι κρέας που το τρώνε οι δυνατοί». Η διασκευή-προσαρμογή ενός βιβλίου για τον κινηματογράφο αποτελεί μια διαδικασία λεπτή και ιδιαίτερα δύσκολη που απαιτεί μεγάλη μαεστρία για να επιτύχει. Πάνω σε αυτό το ζήτημα έχουν γραφτεί πολυάριθμες μελέτες που εκθέτουν τις παγίδες της αποτυχίας. Το τρίο των σκηνοθετών φαίνεται να «το διασκεδάζει» βομβαρδίζοντας το κοινό με αναπαραστάσεις και εικόνες όλων των στυλ. Μας προσφέρουν ένα αλλόκοτο κράμα που είναι ταυτόχρονα ταινία-περιπέτεια, κατασκοπικό φιλμ αλλά και αισθηματικό με γερές δόσεις science-fiction. Έτσι, όλοι θα μείνουν ευχαριστημένοι, η επιτυχία θα είναι εξασφαλισμένη και τα εισιτήρια που θα κοπούν θα είναι εκατομμύρια. Ήδη η ταινία έκανε πάταγο σε Ρωσία και Τουρκία. Το “Cloud Atlas” αποτελεί περίπτωση ταινίας που επιβεβαιώνει μία μόνο πτυχή του κινηματογράφου: την εμπορική, τη βιομηχανική.
Παίζουν: Tom Hanks, Halle Berry, Susan Sarandon, Hugh Grant, Hugo Weaving, Jim Sturgess, Doona Bae,, Ben Whishau, James d’Arcy. H ταινία προβάλλεται από την Odeon.
ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ


 ΠΗΓΗ:http://www.clickatlife.gr/cinema/story/12241


Το τρέιλερ της ταινίας





Πώς φτιάχνουμε ενημερωτικά κείμενα για μια εκδήλωση (ανακοίνωση, αφίσα, προσκλήσεις, πρόγραμμα)
Για να φτιάξουμε ενημερωτικά κείμενα για μια εκδήλωση, αναφέρουμε:

1. Ποιος είναι ο τίτλος του έργου.


2. Ποιο είναι το θέμα του έργου.


3. Ποιος διοργανώνει την παράσταση.


4. Πού και πότε γίνεται η παράσταση.


5. Ποιοι είναι οι συντελεστές (σκηνοθέτης, ηθοποιοί, υπεύθυνοι μουσικής, σκη-νικών, κουστουμιών)


Αν θέλουμε γράφουμε μία πρόσκληση, αναφέρουμε επίσης:
1. Την προσφώνηση (κύριε, αγαπητέ) – Αν θέλουμε να προσκαλέσουμε όλο τον κόσμο, γράφουμε: Σας περιμένουμε…


2. Τον σκοπό της πρόσκλησης (θεατρική παράσταση του συλλόγου, συναυλία του σχολείου κλπ).


3. Διάφορες άλλες πληροφορίες (τιμή εισιτηρίου κλπ).



Γραμματική της ενότητας - Θεωρία - Ασκήσεις

Πότε και πώς χρησιμοποιούμε την παρομοίωση και τη μεταφορά
 
Κυριολεξία: είναι η χρήση των λέξεων με την πραγματική τους σημασία.
π.χ. χρυσό δαχτυλίδι
Μεταφορά: είναι η χρήση μιας λέξης όχι με την πραγματική της σημασία αλλά με άλλη. Η σημασία της λέξης «μεταφέρεται» σε μια άλλη.
π.χ. χρυσή καρδιά
Παρομοίωση: για να τονίσουμε μια ιδιότητα ενός προσώπου ή ενός πράγματος, το συσχετίζουμε (συγκρίνουμε) με κάτι άλλο πολύ γνωστό, που έχει την ίδια ιδιότητα αλλά σε μεγαλύτερο βαθμό. 

Χρησιμοποιούμε για τη σύγκριση τις λέξεις: σαν,όπως, λες και, σάμπως, καθώς.
π.χ. Τρέχει γρήγορα σαν λαγός.
* Προσέχω: Δεν μπερδεύω το χρονικό «σαν» με το «σαν» που δηλώνει παρομοίωση:
Παράδειγμα: Σαν ξημερώσει, θα φύγουμε. (σαν = όταν)
Είναι ψηλός σαν κυπαρίσσι. (σαν = όπως)
* Η μεταφορά και η παρομοίωση είναι σχήματα λόγου.


Ασκήσεις:
1. Να συμπληρώσετε τις παρομοιώσεις
Έλιωσε σαν ____________________________.
Είναι ____________________________ σαν μετάξι.
Σκαρφαλώνει στα δέντρα σαν____________________________.
Είναι ____________________________ όπως το μέλι.
Είναι κοφτερό σαν ____________________________.
Είναι ξινό σαν ____________________________.
Περπατάει ____________________________ λες και είναι χελώνα.
Είναι ____________________________ όπως η παπαρούνα.



2. Να συμπληρώσετε  (Π) για την παρομοίωση, (Μ) για τη μεταφορά και (Κ) για την κυριολεξία.
Ο Αλέξανδρος πεινάει όπως ο λύκος.
Μας είπε πικρά λόγια.
Άνοιξε την πόρτα κι έφυγε.
Ο Μάριος είναι κλειστός άνθρωπος.
Στεκόταν ακίνητος λες και ήταν άγαλμα.
Κουράστηκε πολύ και δεν μπορεί να πάρει τα πόδια του.

Τα παιδιά πετούν την μπάλα.
Τσακώνονται σαν τον σκύλο με τη γάτα.
Πήρε το δρόμο του γυρισμού.

4. Να γράψετε δίπλα από κάθε πρόταση (Π) αν το σαν δηλώνει παρομοίωση και (Χ) αν είναι χρονικό.
Σαν τελειώσω τα μαθήματά μου, θα βγούμε να παίξουμε.
Θα με καταλάβεις, σαν έρθει η μέρα που θα φθάσεις στην ηλικία μου.
Έγινε κίτρινος, σαν το λεμόνι.
Κοιμήθηκε, σαν έπεσε η νύχτα.
Κοιμήθηκε σαν πουλάκι.
Σαν δελφίνι κολυμπάς!




3. Να γράψετε ένα συνώνυμο για κάθε λέξη.
αναπληρώνω: __________________
συμβάλλω: __________________
φθείρω: __________________
λιτότητα: __________________
απέραντος: __________________
μέριμνα: __________________
υποχρεώνω: __________________
ξοδεύω: __________________
ωχρός: __________________
ακμή: __________________
πράττω: __________________

σπάνιος: __________________
απωθώ: __________________


4. Να σβήσετε τη λέξη που δεν ταιριάζει:

ψεγάδι, ελάττωμα, ατέλεια, προσόν


φθίνω, τονώνομαι, ατονώ, εξασθενώ


κατσουφιασμένος, χαρούμενος, εύθυμος, κεφάτος


ορθώνω, υψώνω, γκρεμίζω, σηκώνω


δυσνόητος, σαφής, ξεκάθαρος, ολοφάνερος


πράος, ήμερος, φιλήσυχος, άγριος


ξεφεύγω, διαφεύγω, παγιδεύομαι, γλιτώνω



 Επίθετο πολύς – πολλή – πολύ

Προσέχω: Το επίθετο πολύς – πολλή – πολύ γράφεται με ένα –λ και –υ στον ενικό του αρσενικού και του ουδετέρου, ενώ με δύο –λλ γράφεται στον πληθυντικό και στο θηλυκό.

* Όταν το επίθετο πολύς – πολλή – πολύ παίρνει ένα –λ βάζω πάντα –υ!!
*ΔΕΝ μπερδεύω το επίθετο πολύς – πολλή – πολύ με το επίρρημα πολύ:

Το επίρρημα πολύ γράφεται πάντα με ένα –λ και –υ.

Το επίρρημα πολύ συνοδεύει ρήματα, επιρρήματα, επίθετα ή μετοχές.
Το επίθετο πολύς – πολλή – πολύ συνοδεύει ουσιαστικά


1. Να διορθώσετε τα λάθη, όπου υπάρχουν.

Έχω βάλει πολύ αλάτι στις πατάτες.
Αυτή η τούρτα είναι πολλή ωραία, αλλά έχει πολύ ζάχαρη.
Να είστε πολλοί προσεκτικοί!
Εχθές το βράδυ έβρεξε πολύ.
Εχθές το βράδυ έριξε πολύ βροχή.
Πολλοί άνθρωποι ήταν απελπισμένοι.
Οι άνθρωποι ήταν πολλοί απελπισμένοι.
Πρέπει να διαβάζεις με πολλή προσοχή.
Είναι πολλή μικρή ακόμη για να δει αυτή την ταινία.
Στην παράσταση μας τίμησαν πολλοί φίλοι μας.



2. Να υπογραμμίσετε με κόκκινο το επίρρημα πολύ και 
με πράσινο το επίθετο πολύς –πολλή –πολύ.

Μη βάζετε πολύ χρώμα στις ζωγραφιές σας.
Θα ήθελα πολύ ένα παγωτό.
Μου αρέσει πολύ το καλοκαίρι.
Μαζεύτηκαν πολλοί άνθρωποι στον δρόμο.
Μου αρέσει να βρίσκομαι ανάμεσα σε πολύ κόσμο.
Έκανε πολύ θόρυβο και ξύπνησαν όλοι.
Κάνει πολύ κρύο.
Κρυώνω πολύ σήμερα.

Μη φωνάζεις τόσο πολύ.
Ο Γιώργος τρέχει πολύ γρήγορα.
Ο Γιώργος είναι πολύ γρήγορος


Eξάσκηση πολύς ΚΛΙΚ

Επιθετικός προσδιορισμός είναι το επίθετο ή άλλη λέξη (ονοματικός προσδιορισμός) σε θέση επιθέτου που προσδίδει σε ένα ουσιαστικό μια μόνιμη, σταθερή ιδιότητα.





Ο επιθετικός προσδιορισμός μπορεί να είναι:



α) επίθετο



π.χ. Καθαρός ουρανός αστραπές δε φοβάται.





β) ουσιαστικό



π.χ. Συνάντησα στο δρόμο τον Γερμανό μηχανικό.



γ) εμπρόθετο ουσιαστικό (από, για, με, δίχως, χωρίς)



π.χ. Ήταν ένας άνθρωπος με ταλέντο.



δ) αντωνυμία



π.χ. Βλέπαμε από το παράθυρο κάποιον άνθρωπο να τρέχει.



ε) μετοχή



π.χ. Μπήκε στο φωτισμένο δωμάτιο.



στ) αριθμητικό



π.χ. Ήρθαν οι τρεις φίλες μου να παίξουμε.



ζ) επίρρημα με άρθρο



π.χ. Δες το απέναντι βουνό.



Ποιος είναι ο ρόλος των χρονικών προσδιορισμών

Για να δείξουμε το χρόνο χρησιμοποιούμε επιρρήματα, ουσιαστικά ή επίθετα με λειτουργία επιρρήματος και χρονικές προτάσεις.

Για να βρούμε τους προσδιορισμούς του χρόνου μέσα σε μια πρόταση ρωτάμε «Πότε;»

Τα χρονικά επιρρήματα είναι άκλιτες λέξεις που φανερώνουν χρόνο.




Τα ουσιαστικά και τα επίθετα λειτουργούν ως επιρρήματα για να δείξουν το χρόνο.


Μια δευτερεύουσα/ εξαρτημένη χρονική πρόταση ξεκινά (εισάγεται) με χρονικούς συνδέσμους και δείχνουν το χρόνο.
 



 ΘΥΜΗΘΕΙΤΕ ΟΤΙ:



Oι  προσδιορισμοί του χρόνου απαντάνε στην ερώτηση πότε (επιρρηματικοί προσδιορισμοί) και μπορεί να είναι:

  • χρονικά επιρρήματα ή επιρρηματικές φράσεις που δηλώνουν χρόνο

      π.χ. Τρώμε τώρα, κάπου κάπου σταματούσε να         ξεκουραστεί

  •  φράσεις με προθέσεις 

π.χ. Διάβαζε ως το βράδυ



  •  λέξεις σε γενική ή αιτιατική 

π.χ .Θα τον δω του χρόνουτην άνοιξη θα μαζέψουμε λουλούδια 



  • χρονικές προτάσεις 

π.χ. Είχα φύγει όταν ήρθε



Συλλαβισμός
Ποιοι είναι οι κανόνες συλλαβισμού:

1. Τα δίψηφα φωνήεντα, οι δίφθογγοι, οι καταχρηστικές δίφθογγοι
και οι συνδυασμοί αυ και ευ, δεν χωρίζονται (υπολογίζονται ως ένα φωνήεν).
αί-θου-σα, νε-ράι-δα, θειά-φι, ναύ-της, κά-ποιος

2. Δυο σύμφωνα δεν χωρίζονται, όταν από αυτά αρχίζει ελληνική λέξη.
πα-τρί-δα, α-κρί-δα, ε-θνι-κός
ΑΛΛΑ
αρ-κού-δα, παρ-τί-δα, άν-θος
 
3. Τρία ή περισσότερα σύμφωνα δεν χωρίζονται αν από το σύμπλεγμα των τριών ή των δύο πρώτων συμφώνων αρχίζει ελληνική λέξη
ε-χθρός, ά-στρο
ΑΛΛΑ
άν-θρω-πος, εκ-στρα-τεί-α
 
4. Τα δίψηφα σύμφωνα μπ, ντ, γκ δεν χωρίζονται.
α-μπε-λώ-νας, έ-ντι-μος
 
5. Τα όμοια σύμφωνα χωρίζονται πάντα.
γράμ-μα, άμ-μος
 
6. Οι λέξεις «μία» και «δύο» θεωρούνται μία συλλαβή όταν δεν τονίζονται:
μία (μί-α) αλλά μια
δύο (δύ-ο) αλλά δυο.

* Προσέχω το συχνό λάθος: Οι σύνθετες λέξεις ακολουθούν τους κανόνες συλ-λαβισμού!
προ-σέ-χω έ-ξο-δος
(και ΟΧΙ προσ-έ-χω, έξ-ο-δος)


Να διορθώσετε τα λάθη στον συλλαβισμό.
επι-κρο-τώ: ________________
χα-λι-ά: ________________
ασ-τυ-νό-μος: ________________
εν-το-νος: ________________
κά-ποι-ος: ________________
ακ-ρά-τη-τος: ________________
κα-ρτέ-λα: ________________
άτ-ρω-τος: ________________
αγ-νός: ________________
φά-ρμα: ________________
ξεχ-νώ: ________________
άσ-τρω-τος: ________________
αντι-γρα-φή: ________________
τη-λεό-ρα-ση: ________________
γει-τό-νι-σσα: ________________
ε-κδρο-μή: ________________
ά-δει-ο: ________________
γι-α-γι-ά: ________________


Αρχαίο Θέατρο








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.