Ετικέτες

Πέμπτη 2 Απριλίου 2020

2. Ο διάσημος ντετέκτιβ Κορνήλιος Κρικ

2. Ο διάσημος ντετέκτιβ Κορνήλιος Κρικ


Καλημέρα παιδιά μου!

Πριν περάσουμε στη συνέχεια του βιβλίου κάποιες παρατηρήσεις.

  • Μπράβο πολύ σωστά εντοπίσατε τα βασικά στοιχεία του πλαισίου, δώσατε τίτλους από καταπληκτικές φανταστικές λιχουδιές και ανιχνεύσατε στοιχεία των ζώων, που συνθέτουν την προσωπικότητά τους. 
  • Πρέπει να ξαναπώ ότι το βιβλίο προσφέρει μια μεγάλη ευκαιρία να βελτιωθεί η ανάγνωσή μας, τόσο ως προς την ακρίβεια - ευχέρεια, όσο και ως προς την κατανόηση. Διαβάζετε πολλές φορές σιωπηλά. Όταν δεν κατανοείτε ξαναγυρνάτε πίσω στο κείμενο. Ύστερα διαβάζετε μεγαλόφωνα σε κάποιο ακροατήριο, μοιράζεστε το κείμενο (κάποιος κάνει τον αφηγητή και εσείς τους διαλόγους ή και το ανάποδο), αλλάζετε τη φωνή σας (π.χ. αλλιώς μιλάει η Μάρθα, αλλιώς ο Κορνήλιος), προσέχετε τα σημεία στίξης που μας καθοδηγούν, σημεία του κειμένου με πλάγια ή πιο αραιά γράμματα (σημαίνει έμφαση). Μην ξεχνάτε ότι η κατανόηση κειμένου είναι απαραίτητη σε όλα τα μαθήματα και δεν είναι απλώς "το μάθημα της γλώσσας". 
  • Στα μαθηματικά, ωστόσο, βρήκα λάθη (σε κάποια παιδιά) και στις πράξεις, αλλά και απροσεξίας π.χ. αντιγράψατε λάθος αριθμό στην τελική πρόσθεση ενώ τον πολλαπλασιασμό τον είχατε βρει σωστά (ξέρω ότι το ξέρετε, αλλά αυτό δεν αλλάζει ένα αποτέλεσμα που είναι λάθος). Επομένως, προσοχή και όχι βιασύνες!
  • Πήρα τις απαντήσεις σας στο ερωτηματολόγιο, τις διάβασα με ενδιαφέρον  και χάρηκα πολύ.  Αλήθεια, ακούσατε την ιστορία "Η ώρα είναι εκατό;" Σας άρεσε;

Πάμε λοιπόν στο 2ο κεφάλαιο!!!
Στο 2ο κεφάλαιο ο συγγραφέας "χτίζει" τον ήρωά του. Αυτό φαίνεται και από τον τίτλο! Ας θυμηθούμε τον τίτλο του 1ου κεφαλαίου: με 3 λέξεις μας έδινε όλη την ουσία (το πρόβλημα της ιστορίας). Το ίδιο και εδώ. Τώρα περιμένουμε να μας συστήσει τον ήρωά του ώστε σταδιακά να τον γνωρίσουμε. Αυτό το κεφάλαιο έχει περισσότερη αφήγηση και λιγότερους διαλόγους συγκριτικά με το προηγούμενο.  Όπως βλέπουμε οι διάλογοι βρίσκονται μέσα σε εισαγωγικά, τα οποία κλείνουν μόλις το πρόσωπο σταματάει να μιλάει. Τα υπόλοιπα λόγια είναι του αφηγητή. Ποιος να είναι ο αφηγητής; Μάλλον ο ίδιος ο συγγραφέας.
Ταυτόχρονα μας παρουσιάζει και τη βοηθό του, την πυγολαμπίδα Μάρθα. Τα νέα επιλέγει να τα μεταφέρει ένα καναρίνι, γνωστό για το κελάηδημά του αλλά και για το πέταγμα του (έτσι ώστε να διαδίδονται γρήγορα τα νέα). Επίσης, εμφανίζεται και μια οχιά η Ολίβια. Σαν φίδι που είναι συνέχεια σέρνεται. Έτσι μπορεί να συλλέξει και τα αποτυπώματα.

Στον τίτλο του κεφαλαίου έχουμε το επίθετο "διάσημος".
Ο συγγραφέας αιτιολογεί τον χαρακτηρισμό αυτό;
Μα φυσικά, αφού μας πληροφορεί ότι ο Κορνήλιος βοήθησε στην εξιχνίαση (δηλαδή βρήκε τα ίχνη και τη λύση) δύο σημαντικών υποθέσεων στον κόσμο μια στο Παρίσι και μια στο Λονδίνο.

Η γάτα του Σιάμ





Η γάτα του Σιάμ που σημαίνει "διαμαντένιο φεγγάρι" είναι μια ράτσα γάτας στην Ταϊλάνδη (παλαιότερα γνωστή ως Σιάμ). Χαρακτηρίζεται από τα μπλε αμυγδαλωτά μάτια, το τριγωνικό σχήμα του κεφαλιού της, μεγάλα μυτερά αυτιά, λεπτό και μυώδες σώμα. Είναι κοινωνικό, έξυπνο και παιχνιδιάρικο ζώο. Οι γάτες του Σιάμ στη αρχή ονομάζονταν ''Βασιλικές''. Το 1884 ο βασιλιάς του Σιάμ χάρισε ένα ζευγάρι γάτες Σιάμ στο Βρετανό πρόξενο της Μπανγκόκ και έτσι έχουμε τις πρώτες Σιαμέζες στην Αγγλία. Πολύ της αρέσει να είναι με τους ανθρώπους και συχνά συνδέεται συναισθηματικά ισχυρά με έναν μόνο άνθρωπο. Οι φωνές τους μοιάζουν πολύ με ένα ανθρώπινο μωρό, είναι επίμονες και απαιτούν την προσοχή του ιδιοκτήτη τους.
ΠΗΓΗ: el.wikipedia.org



Στην ταινία κινουμένων σχεδίων «Η Λαίδη και ο Αλήτης εμφανίζονται σε σχετικά μικρό ρόλο, δυο δίδυμες Σιαμέζες γάτες ως τα δυο-ανταγωνιστικά με την σκυλίτσα πρωταγωνίστρια της ταινίας-κατοικίδια της θείας του αφεντικού της Λαίδης. Στην ταινία, φαίνεται πως προτιμούν για φαγητό τα ψάρια και το γάλα, τα οποία προσπαθούν να πάρουν έχοντας εμπόδιο όμως τη Λαίδη. Μάλιστα, ερμηνεύουν το δικό τους τραγούδι. Για να το θυμηθούμε!




Και ακόμη ένα "σιαμέζικο" τραγουδάκι 







·         Χάυντ Παρκ


Το Σαιντ Τζέιμς Παρκ (St. James's Park) είναι το αρχαιότερο βασιλικό πάρκο στο Λονδίνο.  Συνορεύει με τα  Ανάκτορα του Μπάκιγχαμ. Στο πάρκο βρίσκεται μια μικρή λίμνη με το όνομα Σαιντ Τζέιμς, με δύο νησιά, το Νησί της Πάπιας και το Δυτικό Νησί. Μια γέφυρα διασχίζει τη λίμνη και επιτρέπει στον επισκέπτη να δει τη δυτική πλευρά του Παλατιού του Μπάκιγχαμ, πλαισιωμένου από δέντρα και σιντριβάνια, όπως και να δει το κυρίως κτήριο του Υπουργείου Εξωτερικών από τα ανατολικά.Το Σαιντ Τζέιμς αποτελεί το ανατολικότερο πάρκο σε μια αλυσίδα από πάρκα, που συμπεριλαμβάνει το Γκριν Παρκ, το Χάυντ Πάρκ και τους Κήπους του Κένσινγκτον.








·         Δάσος της Βουλώνης


Το μαγικό Δάσος της Βουλώνης, τοποθετείται στο δυτικό άκρο του Παρισιού. Δημιουργήθηκε από τον αυτοκράτορα Ναπολέων Γʼ  ώστε να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής στο Δυτικό τότε Παρίσι αλλά και για να ευχαριστήσει τους κατοίκους της περιοχής. Μέσα στο δάσος, θα βρει κανείς πολλούς κήπους, δύο μικρούς καταρράκτες, έναν ζωολογικό κήπο και ένα θεματικό πάρκο, ένα σύμπλεγμα θερμοκηπίων με εκατοντάδες είδη βλάστησης, έναν ιππόδρομο, ένα γήπεδο τέννις και πολλά ακόμη! 








1.  Ευκαιρία λοιπόν να θυμηθούμε τα επίθετα!!! Τα επίθετα μας δείχνουν πώς είναι το ουσιαστικό!
Τι είναι τα ουσιαστικά; Είναι λέξεις που ....................................
Δεν ξεχνάμε! Τα επίθετα πάντα συνοδεύουν ένα .........................με το οποίο βρίσκονται σε απόλυτη συμφωνία και ταιριάζουν (αριθμό, πτώση, γένος). Υπάρχουν και οι μετοχές (-μενος, -μενη, -μένο), που όμως, όπως έχουμε πει, στα νέα ελληνικά κάνουν την ίδια δουλειά με τα επίθετα, δηλαδή μας δείχνουν πώς είναι το ουσιαστικό.
Ας θυμηθούμε και τις υπόλοιπες ομάδες λέξεων που έχουμε μάθει:
·        Τα ..............................  ( το οριστικό: ο, η, το και το αόριστο: ένας, μία, ένα)
·       Τα ................................, που είναι άκλιτες λέξεις (τα συναντούμε πάντα με την ίδια μορφή και μπορεί να δείχνουν τόπο (τοπικά: εδώ εκεί, πάνω, κάτω κ.λ.π.), χρόνο (χρονικά: αύριο, χτες, τώρα) κ.ά.
·   Τα ..............................  (χωρίζονται σε δύο ομάδες, τα  ενεργητικά: τι κάνω εγώ π.χ. τρέχω παίζω διαβάζω και παθητικά:  τι παθαίνω π.χ. εξαφανίζομαι ή βρίσκομαι σε μια κατάσταση π.χ. κοιμάμαι). Δεν ξεχνάμε ότι τα ξεχωρίζουμε και από τις καταλήξεις.



Περιγραφή προσώπου
Ας θυμηθούμε την περιγραφή προσώπων:
Αρχή (Πρόλογος)
Γενική εικόνα: Παρουσίαση , ποιο είναι το πρόσωπο που πρόκειται να περιγράψουμε, το όνομά  του, η ιδιότητά του, πώς το γνωρίσαμε, τόπος καταγωγής και κατοικίας.

Μέση (Κύριο θέμα)
Εξωτερική περιγραφή: Σωματικά χαρακτηριστικά, ηλικία, ανάστη­μα, παχύς ή αδύνατος.
Τα χαρακτηριστικά του προσώπου του: Πρόσωπο, μέτωπο, μάτια,  μύτη, στόμα, σαγόνι, μαλλιά, μουστάκι, μούσι.
Χαρακτηριστικές κινήσεις, βάδισμα, τρόπος ομιλίας, ντύσιμο.
Πώς συμπεριφέρεται στους ανθρώπους που συναναστρέφεται. Η  συμπεριφορά του προς την οικογένειά του, τους φίλους του, στο  σχολείο, στη δουλειά του.
Αρετές και ελαττώματα: Καλός, ευγενικός, περιποιητικός, σοβα­ρός, πρόθυμος, συμπαθητικός, ψυχρός, νευρικός, φλύαρος, έξυπνος, γενναιόδωρος, ζηλιάρης, μυαλωμένος, σοφός, γελαστός, σοβαρός, γκρινιάρης κ.ά.
Οι σχέσεις μας με τον άνθρωπο που περιγράφουμε. Περιστατικά  που μας συνδέουν. Οι ιδιαίτερες συνήθειές του.
Τέλος (Επίλογος)
Γενικές κρίσεις και εντυπώσεις για τον άνθρωπο αυτό ή τι  σκέφτομαι και τι αισθάνομαι γι' αυτόν.






Για να δούμε θα ανταποκριθεί στη φήμη του ο Κορνήλιος στην υπόθεση αυτή;


2 σχόλια:

  1. Η ιστορία "Η ώρα είναι εκατο?" μας άρεσε πολύ!
    Ο Γιώργος την βρήκε πολύ διασκεδαστική και αστεία, αν και λίγο μικρή...
    Καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γεια σας! η ιστορία "Ώρα 100" μου αρεσε πολύ!
    φιλάκια Ελίζα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.