4. Το
ημερολόγιο της Ντόροθυ Σνοτ
5. Ο άγνωστος
τζίτζικας της φωτογραφίας
Καλημέρα Χριστός Ανέστη και Χρόνια πολλά!
Ελπίζω να περάσατε όμορφα τις διακοπές του
Πάσχα και να είστε όλοι και όλες καλά!
Πώς είστε σήμερα;
Διαβάσατε στις διακοπές τα δύο κεφάλαια του Κορνήλιου; Αν όχι πρέπει να τα διαβάσετε γιατί αλλιώς δεν μπορούμε να κάνουμε τις δραστηριότητες!
Συνεχίζουμε με τις δράσεις του ήρωά μας που θα οδηγήσουν στην επίλυση του προβλήματος!
Συνεχίζουμε με τις δράσεις του ήρωά μας που θα οδηγήσουν στην επίλυση του προβλήματος!
2η ενέργεια: Ανάγνωση του ημερολογίου για την
ανακάλυψη στοιχείων και έρευνα για τον εντοπισμό του άγνωστου τζίτζικα της φωτογραφίας.
Παράλληλα έρευνα για την περίπτωση η Ντόροθυ να έχει κάνει κάποιο ταξίδι από
μόνη της. Ειδοποίηση στην μοναδική συγγενή της Ντόροθυ που ζει στο εξωτερικό.
Ποια είναι τα πρόσωπα των δύο επεισοδίων;
Βοηθοί της δράσης:
Άλλα πρόσωπα:
Στοιχεία που συλλέχθηκαν από την
έρευνα:
·
Ένας βάτραχος, με το όνομα Τζέιμς Κρόουκ
ζητούσε χρήματα από την Ντόροθυ, γιατί χρωστούσε πολλά στα «νούφαρα».
·
Οι νυχτερίδες τραγουδούσαν τα βράδια στη
βελανιδιά της Ντόροθυ και την ενοχλούσαν. Όταν η Ντόροθυ διαμαρτυρήθηκε την απείλησαν
λέγοντας ότι θα την πάνε κάπου που κανείς δε θα την ακούει να διαμαρτύρεται!
·
Στη φωτογραφία εικονίζεται ένας άγνωστος
τζίτζικας. Πίσω από τη φωτογραφία είναι γραμμένη μια αφιέρωση «Θέλω να μου
χαρίσεις το πιο πολύτιμο πράγμα που έχεις».
Με τον τρόπο αυτό κατασκευάζουμε και το σχεδιάγραμμα του ιστού της ιστορίας. Αυτό είναι πολύ σημαντικό γιατί μας βοηθάει όχι απλώς στο να κατανοήσουμε την ιστορία στην επιφάνειά της, αλλά και να αρχίσουμε να διαβάζουμε "πίσω και κάτω από τις λέξεις". Επίσης, μας βοηθάει να αφηγηθούμε την ιστορία!
Πώς μπορούμε να συνεχίσουμε το σχεδιάγραμμα που έχουμε αφήσει;
Δραστηριότητες σχετικά με το βιβλίο!
3. Δεν θα πρέπει να αποκαλύψεις στοιχεία και λεπτομέρειες της έρευνας. Όλοι μπορεί να είναι ύποπτοι, οπότε πρέπει να είσαι προσεκτικός/ή.
Τώρα μπορείς να περάσεις στο σχεδιασμό. Πάρε όλες τις οδηγίες και ξεκίνα με βάση αυτές. Προσοχή! Μην διακόπτεις το σχεδιασμό σου ρωτώντας συνεχώς πώς γράφεται κάθε λέξη. Γράψε και στη συνέχεια κάνεις την αναθεώρηση με την ησυχία σου!
Μόλις τελειώσεις ξαναδιαβάζεις την ανακοίνωση. Είσαι ευχαριστημένος/η;
Διαθέτει όλα τα στοιχεία που είναι απαραίτητα; Έχει το ύφος που χρειάζεται; Βγαίνει νόημα; Μήπως πρέπει κάτι να αλλάξει; Κάνε βελτιώσεις και διορθώσεις (Η πιο σημαντική δουλειά).
Τώρα πάμε στα λεξικογραμματικά. Ακολουθείς τις συμβάσεις του γραπτού λόγου;
(Κεφαλαίο στην αρχή, ευανάγνωστα γράμματα, τελείες, κενά ανάμεσα στις λέξεις, τόνοι, σωστή ορθογραφία σύμφωνα με αυτά που ξέρεις. Κάνεις διορθώσεις. Αν δεν ξέρεις κάποια λέξη ρωτάς κάποιον μεγαλύτερο ή ανοίγεις λεξικό).
Τώρα είσαι έτοιμος/η!Μην ξεχνάς αυτά που λέμε στην τάξη.
Δεν μπορεί ένα κείμενο να είναι τελειωμένο χωρίς την παραπάνω διαδικασία. Ποτέ δεν γράφουμε και κατευθείαν παραδίνουμε ένα κείμενο. Όχι γιατί είστε μικροί, αλλά γιατί είναι απαραίτητη η διαδικασία για να έχουμε ένα καλό αποτέλεσμα.
Καλή επιτυχία!
1. 1. Συνέχισε τη λίστα των ζώων, που ανάλογα με τα χαρακτηριστικά και τις ικανότητές τους, κάνουν διάφορα επαγγέλματα ή κάποιες ασχολίες.
2. 2. Τώρα να συμπληρώσεις τη λίστα των υπόπτων (σύμφωνα με τα κεφάλαια 4 και 5):
1ος ύποπτος:______________________________________
2ος ύποπτος:_____________________________________
3ος ύποπτος:______________________________________
3. 3. Είσαι εκφωνητής στο Ράδιο Μύγα. Κάνε μια ανακοίνωση για τον άγνωστο τζίτζικα της φωτογραφίας εκ μέρους του Κορνήλιου.
Φυσικά, πριν την εκφωνήσεις θα πρέπει να την γράψεις. Πριν
ξεκινήσεις να γράφεις, σκέψου ποια είναι τα απαραίτητα στοιχεία:
·
1. Η φωτογραφία πρέπει να υπάρχει σε σημεία πολυσύχναστα, που περνάει πολύς κόσμος.
Θα πρέπει να ενημερώσεις πού βρίσκεται ακριβώς η φωτογραφία για τη δουν όσο περισσότεροι γίνεται (είπαμε, πρέπει να βάλεις τη φαντασία σου, π.χ. στην είσοδο του κινηματογράφου που βρίσκεται στην αιωνόβια ελιά).
·
2. Δεν θα πρέπει να προκαλέσεις πανικό στον κόσμο (καθώς πρόκειται απλώς για κάποιον που μπορεί να δώσει πληροφορίες και που μπορεί να είναι ύποπτος, χωρίς όμως αποδείξεις).Πρόσεξε λοιπόν τις λέξεις που θα χρησιμοποιήσεις!
·
4. Θα πρέπει να δώσεις τα ακριβή στοιχεία που μπορούν να απευθυνθούν όσοι γνωρίζουν κάτι. Όνομα, διεύθυνση, ώρες που μπορεί κάποιος να επικοινωνήσει.
·
5. Κάνεις εκπομπή στο ραδιόφωνο. Καλημερίζεις, χαιρετάς τους ακροατές σου.
·
6. Θα σε βοηθήσει το κείμενο στο τέλος του κεφαλαίου 5.
Μόλις τελειώσεις ξαναδιαβάζεις την ανακοίνωση. Είσαι ευχαριστημένος/η;
Διαθέτει όλα τα στοιχεία που είναι απαραίτητα; Έχει το ύφος που χρειάζεται; Βγαίνει νόημα; Μήπως πρέπει κάτι να αλλάξει; Κάνε βελτιώσεις και διορθώσεις (Η πιο σημαντική δουλειά).
Τώρα πάμε στα λεξικογραμματικά. Ακολουθείς τις συμβάσεις του γραπτού λόγου;
(Κεφαλαίο στην αρχή, ευανάγνωστα γράμματα, τελείες, κενά ανάμεσα στις λέξεις, τόνοι, σωστή ορθογραφία σύμφωνα με αυτά που ξέρεις. Κάνεις διορθώσεις. Αν δεν ξέρεις κάποια λέξη ρωτάς κάποιον μεγαλύτερο ή ανοίγεις λεξικό).
Τώρα είσαι έτοιμος/η!Μην ξεχνάς αυτά που λέμε στην τάξη.
Δεν μπορεί ένα κείμενο να είναι τελειωμένο χωρίς την παραπάνω διαδικασία. Ποτέ δεν γράφουμε και κατευθείαν παραδίνουμε ένα κείμενο. Όχι γιατί είστε μικροί, αλλά γιατί είναι απαραίτητη η διαδικασία για να έχουμε ένα καλό αποτέλεσμα.
Καλή επιτυχία!
Δραστηριότητες επανάληψης που θα βρεις στον τοίχο της e-me!!!!!!
Γνωρίζεις τα ρήματα σε -αίνω;
Το ρήμα είμαι
Επιλέγεις το σωστό, αφού πρώτα διαβάσεις προσεκτικά:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.