Ετικέτες

Τρίτη 24 Μαρτίου 2020

Πτηνά

Πτηνά

Παρακολούθησε το βίντεο και βρες 3 χαρακτηριστικά των πτηνών:


Ο πιγκουίνος

Κορίτσια ήρθε ο πιγκουίνος!






ΠΗΓΗ: Kindykids.gr



Το βίντεο λύνει τις απορίες σας. Δείτε το προσεκτικά γιατί έρχονται οι ερωτήσεις!





Μπορείς αν θέλεις να ζωγραφίσεις τον πιγκουίνο ή να εκτυπώσεις το φύλλο εργασίας, να κόψεις τα πατρόν, να τα χρωματίσεις  και να τον κατασκευάσεις




Η κουκουβάγια


Η κουκουβάγια ονομάζεται και γλαύκα και ανήκει στα  αρπακτικά και στην πλειονότητά τους νυκτόβια πουλιά.
Η λέξη γλαυξ έχει άμεση σχέση με το γλαυκός-αυτός που έχει ανοιχτό γαλάζιο χρώμα και δόθηκε στα συγκεκριμένα πτηνά από τους αρχαίους Έλληνες εξαιτίας του λαμπερού και σπινθηροβόλου βλέμματος που έχουν.
Γλαύκες υπάρχουν σε όλες τις ηπείρους με εξαίρεση την Ανταρκτική.



Όλες οι γλαύκες έχουν ανεπτυγμένες τις αισθήσεις της οράσεως και της ακοής.
Τα μάτια είναι τοποθετημένα μπροστά, έτσι ώστε να επιτυγχάνεται στερεοσκοπική όραση, κάτι το οποίο είναι απαραίτητο σε κάθε θηρευτή, ώστε να μπορεί να κάνει σωστή εκτίμηση αποστάσεων και ταχυτήτων. 
Το κίτρινο χρώμα των ματιών τους υποδηλώνει ότι κυνηγούν με το φως του ήλιου, είναι δηλαδή ημινυχτόβια. Τους αρέσει να κυνηγούν το σούρουπο και την αυγή χωρίς όμως να αποκλείεται και το νυχτερινό κυνήγι. 





Το δεξί αυτί είναι συνήθως τοποθετημένο πιο ψηλά από ότι το αριστερό με αποτέλεσμα ο ήχος να φτάνει στο δεύτερο αυτί καθυστερημένα κατά δέκατα του δευτερόλεπτου. 
Έτσι η χρονική διαφορά μεταξύ της καταγραφής του ίδιου ήχου της δίνει τη δυνατότητα εύρεσης του ακριβούς σημείου της ηχητικής πηγής. 

Οι κουκουβάγιες μπορούν να περιστρέψουν το λαιμό και το κεφάλι τους 270 μοίρες κι έτσι μπορούν να δουν και πίσω τους, χωρίς να στρέψουν τον κορμό τους. Αυτό γίνεται γιατί έχουν αναπτύξει επιπλέον σπονδύλους στον αυχένα τους.

ΠΗΓΗ: http://aksioperierga.blogspot.com/



Οι αρχαίοι Έλληνες, με το σοφό μυαλό τους, αλλά και χάρη στη με­γάλη παρατηρητικότητα που τους διέκρινε πάντα,  ονομάζανε την κουκουβάγια «φτε­ρωτή γάτα», «πουλί της γεωργίας» αλλά και «θεόσταλτο πτηνό».

Τα πρώτα  νομίσματα της Αθήνας, τα αφιέ­ρωσαν στην κουκουβάγια, σαν σύμβολο της θεάς Αθηνάς και την ονόμασαν «ιερό πουλί της θεάς».  Έτσι τα νομίσματα τους, απεικονίζανε στη μιαν όψη, το θαυμαστό, περήφανο κεφάλι της Αθηνάς και στην άλλη μεριά του νομίσματος, το νυχτοπούλι: «Τη θεόσταλτη κουκουβάγια με τα πελώρια μά­τια...».

Για να θυμηθούμε και ένα τραγουδάκι! Ναι, ξέρω είναι "για μωρά" όπως μου λέτε, αλλά δεν πειράζει!














Μπορείς να συμπληρώσεις τις παρακάτω λέξεις στην κρεμάλα στο τετράδιό σου! Για να σε βοηθήσω, θα σου πω να παρατηρήσεις τις εικόνες! Πρόκειται για όργανα είτε τροφής, είτε προστασίας. Η τελευταία λέξη αφορά την ομάδα στην οποία ανήκει το ζώο της φωτογραφίας.
Αναγνωρίζεις τα ζώα της εικόνας; Θα την στείλω για να τη χρωματίσεις!


Μπορείς κάνοντας ΚΛΙΚ στον παρακάτω σύνδεσμο,  να ανοίξεις το βιβλίο της μελέτης και να δεις το συγκεκριμένο μάθημα!

Τα ζώα (μελέτη περιβάλλοντος)




Το φλαμίνγκο







Η παγωμένη λόγω των πολικών θερμοκρασιών, λιμνοθάλασσα των φλαμίνγκο στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης. Μόλις 10 λεπτά από το κέντρο της πόλης, δίπλα στα διυλιστήρια, ξεκινάει το Εθνικό Πάρκο Δέλτα Αξιού, στο οποίο βρίσκουν καταφύγιο εκατοντάδες είδη πουλιών, ανάμεσα τους και τα εξωτικά φλαμίνγκο. Δυστυχώς αυτή η περιοχή του υδροβιότοπου βρίσκεται εκτεθειμένη σε πάσης φύσεως ρύπανση, σκουπίδια και παράνομο κυνήγι όλη τη διάρκεια του χρόνου.








Παπαγάλος

Με το όνομα παπαγάλος είναι γνωστά διάφορα  δενδρόβια πουλιά που σχηματίζουν την τάξη των Ψιττακόμορφων (Psittaciformes).
Υπάρχουν σήμερα 386 ταξινομημένα είδη παπαγάλων, που ανήκουν σε 88 γένη.[1]
Τα συναντάμε σε όλες τις ηπείρους της γης, εκτός από την Ευρώπη  στην οποία δεν υπάρχει κανένα είδος.








Το μήκος των παπαγάλων μαζί με την ουρά τους ποικίλλει από 17 περίπου εκ. μέχρι 1 μέτρο. Ο μεγαλύτερος παπαγάλος είναι ο  Υάκυνθος Μακάο.  
Το ράμφος τους είναι γαμψό.
 Στα πόδια έχουν  τέσσερα δάχτυλα από τα οποία τα δύο είναι στραμμένα προς τα εμπρός και τα δύο πίσω.  Τα φτερά τους έχουν μεγάλο μάκρος στο άνοιγμα, που τους διευκολύνει στην πτήση και η ουρά τους έχει αρκετό μήκος. Επειδή η γλώσσα τους είναι χοντρή και σαρκώδης, τους διευκολύνει στο να αρθρώνουν λέξεις και στο να μαθαίνουν μελωδίες αλλά ακόμη σημαντικότερο ρόλο παίζουν οι φωνητικές χορδές τους, που είναι παρόμοιες με αυτές του ανθρώπου.Το φτέρωμά τους είναι κατά κανόνα πολύχρωμο με λαμπρά και εντυπωσιακά χρώματα.

Τα μεγάλα είδη παπαγάλων  ζουν ως και 80-90 χρόνια αλλά και τα μικρότερα έχουν μεγάλο μέσο όρο ζωής (μερικά ως και 35 χρόνια).

 Ζουν ομαδικά,  φωλιάζουν σε κουφάλες και παρουσιάζουν μεγάλη κοινωνικότητα.Οι παπαγάλοι επιλέγουν το ταίρι τους προσεκτικά και δένονται μαζί του για μια ζωή. Θεωρούνται τα ευφυέστερα πουλιά. Εξυπνότερος όλων είναι ο Γκρίζος Αφρικανός που είναι και ο πιο γνωστός «ομιλητής». Έρευνες έχουν δείξει ότι δεν μιμείται απλώς την ανθρώπινη ομιλία αλλά συνδέει λέξεις με έννοιες και την εξωτερική πραγματικότητα.









Κύκνος





Οι κύκνοι είναι μεγαλόσωμα υδρόβια πτηνά της οικογένειας των Νησσιδών, στην οποία περιλαμβάνονται οι  χήνες και οι πάπιες.

Έχουν μακρύ λαιμό, αναλογικά βαρύ σώμα, μεγάλα πόδια, ενώ πετούν με αργά χτυπήματα των φτερών και τον λαιμό εκτεταμένο. Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό είναι το μήκος τού λαιμού τους.

Μεταναστεύουν πετώντας σε διαγώνιο σχηματισμό ή σε σχηματισμό V, πετώντας σε μεγάλο ύψος. Τρέφονται με υδρόβια φυτά, ρίζες φυτών, σκουλήκια και όστρακα τσαλαβουτώντας επιφανειακά στα ρηχά νερά, και όχι με κατάδυση. Είτε κολυμπούν είτε στέκονται, συχνά διπλώνουν το ένα πόδι πίσω στην πλάτη. Το αρσενικό και το θηλυκό έχουν παρόμοια εμφάνιση.


Αντίθετα με ό,τι πιστεύεται, οι κύκνοι παράγουν μια ποικιλία φωνών. Είναι κοινωνικοί, εκτός από την περίοδο τής αναπαραγωγής. Τότε κάθε ζευγάρι απομονώνεται στην εδαφική του περιοχή, την οποία υπερασπίζεται σθεναρά εναντίον των καταπατητών. Οι κύκνοι ζευγαρώνουν με έναν σύντροφο ισόβια.

  
 Το θηλυκό επωάζει κατά μέσον όρο 6 αβγά, ενώ το αρσενικό είναι άγρυπνος φύλακας. Σε μερικά είδη το αρσενικό συμμετέχει και στην επώαση. Σε περίπτωση επίθεσης, αφού απωθήσουν τον εχθρό, οι κύκνοι παράγουν μια θριαμβευτική κραυγή, όπως και οι χήνες.

Τα μικρά γεννιούνται με κοντό λαιμό και χνουδωτά, αν και είναι ικανά να πετούν και να κολυμπούν μόλις μερικές ώρες αφού εκκολαφθούν. Οι γονείς τα φροντίζουν προσεκτικά για πολλούς μήνες, ενώ σε ορισμένα είδη η μητέρα τα μεταφέρει στην πλάτη της.  Ζουν πιθανόν 20 χρόνια σε φυσική κατάσταση και μέχρι 50 χρόνια σε κατάσταση αιχμαλωσίας.



Καναρίνι




Το καναρίνι είναι ωδικό πτηνό.Τα καναρίνια εισήχθησαν στην  Ισπανία τον 15ο αι. μετά την κατάκτηση των Κανάριων Νήσων από τους Ισπανούς.

Τα καναρίνια είναι καθαρά, ήρεμα και δεν χρειάζονται ιδιαίτερη φροντίδα· δεν τους αρέσει όμως να τα αγγίζει κάποιος. Ο μελωδικός και ευχάριστος ήχος που βγάζουν όταν τραγουδάνε είναι το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό τους. Επίσης είναι το πιο ευαίσθητο αλλά και δυνατό σημείο τους, αφού αν αρρωστήσουν σταματούν να κελαηδούν μέχρι την επόμενη άνοιξη. Από τους πρώτους μήνες της ζωής τους, κυρίως τα αρσενικά, αρχίζουν να κελαηδούν. Τα καναρίνια έχουν μάθει να ζουν μέσα στο κλουβί και γι' αυτό δεν φημίζονται ως κοινωνικά πουλιά. Η ζωή τους είναι ευχάριστη μέσα στο κλουβί. 

 Το θηλυκό γεννάει 3-5 αυγά, που επωάζει για περίπου 14 μέρες πριν εκκολαφθούν. Τα νεογνά γεννιούνται χωρίς φτέρωμα και είναι έτοιμα να αφήσουν τη φωλιά σε 11-17 μέρες. Τα καναρινάκια ανατρέφονται και από τους δύο γονείς. Μια φορά το χρόνο στο τέλος της περιόδου αναπαραγωγής, τα καναρίνια αλλάζουν όλο τους το φτέρωμα.


 Η κύρια τροφή των καναρινιών είναι μια ποικιλία από ανάμεικτους σπόρους. 
 Όταν ο καιρός είναι κρύος τα καναρίνια πρέπει να μένουν μέσα στο σπίτι, σε σημείο που δεν υπάρχει ρεύμα αέρα. Το κλουβί πρέπει να είναι ευρύχωρο, ασφαλές και να έχει πολλά κλαδιά. Τα καναρίνια μπορεί να ζήσουν αν προσεχθούν από τον ιδιοκτήτη τους ως και 14 χρόνια περίπου.


Νότιο Κασοβάρι  (southern cassowary)



 Καζουάριος της Αυστραλίας είναι πτηνό της οικογένειας των Καζουαριιδών, που συναντάμε στην ΒΑ.  Αυστραλία και στην Νέα Γουινέα.     

Ο καζουάριος γενικά, ιδιαίτερα δε ο καζουάριος της Αυστραλίας,κατέχει τους «τίτλους» του μεγαλύτερου δασικού πτηνού στον κόσμο, επίσης του δεύτερου βαρύτερου και του τρίτου υψηλότερου πτηνού στην υφήλιο.


Το πτέρωμα στον κορμό του σώματος είναι μαύρο και στιλπνό. Η κάσκα έχει μεγάλο ύψος, είναι πλευρικά συμπιεσμένη και με σκούρο καφέ χρώμα. Τα πλαϊνά του κεφαλιού έχουν ανοικτό κυανοπράσινο χρώμα, ενώ  το εμπρόσθιο μέρος του λαιμού είναι βαθυγάλαζο.  Στο ύψος του λάρυγγα εκφύονται δύο μεγάλα λειριά βαθυκόκκινου χρώματος, με ροζέ αποχρώσεις και λίγο μπλε στην βάση τους.
Το ράμφος είναι μαύρο, κωνικό και συμπαγές, τα μάτια έχουν μεγάλα βλέφαρα και η ίριδα είναι από καστανή έως σκούρα κόκκινη.



  • Μήκος σώματος: 127 έως 170 εκατοστά
  • Ύψος: 150 έως 180 (-190) εκατοστά
  • Μήκος λειριών: 17 έως 18 εκατοστά
  • Μήκος ράμφους: 10 έως 19 εκατοστά
  • Ύψος κάσκας: 13 έως 17 (-18) εκατοστά
  • Βάρος: Αρσενικό 29 έως 34 κιλά, θηλυκό 58 έως 85 κιλά

Νιώθω (Γλώσσα) και Σύνθετα προβλήματα (μαθηματικά)

Τετάρτη σήμερα 25 Μαρτίου

Καλημέρα σε όλους και όλες!!!!!!!

Σας ευχαριστώ για τα μηνύματά σας, τις ζωγραφιές σας και τις ευχές σας.Με ρωτάτε πώς περνάω. Όπως όλοι, κι εγώ μένω στο σπίτι με την οικογένειά μου και κάνω ό,τι κι εσείς! Έχω πάρει τις εργασίες σας παιδιά, μπράβο σας. Μου άρεσαν πολύ τα φανταστικά σας ζώα,τα αγγεία και οι ζωγραφιές σας. Τα λίμερικ ήταν καταπληκτικά!!!!!
Με την πρώτη ευκαιρία θα τα αναρτήσω!
Συνεχίζουμε να είμαστε στο σπίτι για να προστατεύσουμε τον εαυτό μας και τους άλλους και ασχολούμαστε με τα μαθήματά μας! 
Ξέρετε, σας το λέω καθημερινά, προσπαθούμε να κάνουμε μόνοι μας τις εργασίες. Ζητάμε βοήθεια αν δεν καταλαβαίνουμε κάτι, αλλά οι εργασίες είναι δικές μας. 


Τώρα  μερικά σχόλια:


  • Οι ερωτήσεις για την ποδηλάτισσα δεν έχουν λάθος και σωστό. Καθένας "νιώθει" την ποίηση μοναδικά.

  • Μετράμε τις συλλαβές των στίχων για να κατανοήσουμε την τονικότητα και το ρυθμό που δίνει στο λόγο, ο ίδιος αριθμός των συλλαβών. Θυμάστε, σε άλλα ποιήματα είχαμε διαπιστώσει τον αριθμό 8, στην ποδηλάτισσα είναι ο αριθμός 12. Επίσης και η ομοιοκαταληξία συμβάλλει προς την κατεύθυνση αυτή. Άρα προσέχουμε τον αριθμό των συλλαβών όταν κάνουμε και δικά μας ποιήματα.

  • Από τα αγγεία το μόνο που δεν βρήκατε είναι ο σκαντζόχοιρος. Ναι, ήταν δύσκολο να τον αναγνωρίσετε. Τα περισσότερα από αυτά τα αγγεία βρίσκονται στο Αρχαιολογικό μουσείο Θεσσαλονίκης. Μακάρι να προλάβουμε να τα δούμε από κοντά, αν όχι μπορείτε κάποια στιγμή να τα επισκεφτείτε με τους γονείς σας. 
Σήμερα είναι μεγάλη εθνική γιορτή!
Κάνε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο να διαβάσεις μια ωραία ιστορία.


Τα ελληνάκια Ανθολόγιο ΚΛΙΚ



Πάμε τώρα στα μαθήματά μας!!!!!!

1. Νιώθω
Συναισθήματα

Δείτε πρώτα την παρουσίαση από την Ιωάννα Χατσίκου




Παρουσίαση ΚΛΙΚ
ΠΗΓΗ: https://www.slideshare.net/IoannaChats/ss-32771047?ref=http://taksiasterati.blogspot.com/2014/03/1_26.html

Διάβασε το κείμενο "Ένα δέντρο ταξιδεύει" από το βιβλίο σου.
Εντόπισε και υπογράμμισε όλες τις λέξεις και φράσεις που δείχνουν συναισθήματα. 
Γιατί είναι λυπημένο το δέντρο;
Γιατί το δεντράκι θεωρεί ότι η άκρη της γης είναι το αντικρινό βουνό;

Μήπως καταλαβαίνουμε το δεντράκι  τώρα που κι εμείς μένουμε στο σπίτι; 
Πού θα επέλεγες να πας, αν μπορούσες; 

Ύστερα κάνε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο και κάνε το κρυπτόλεξο που σου δείχνει το βελάκι. Μετά άκου και τη μουσικούλα που σου δείχνει το άλλο βελάκι. 








ΚΛΙΚ σχολικό βιβλίο


Μπορείς αν θέλεις να παίξεις με τις δαχτυλόκουκλες της Ιωάννας Χατσίκου. Εκτυπώνεις το φύλλο τις κόβεις, γράφεις τι συναίσθημα δείχνει η καθεμιά, τις χρωματίζεις και τις στερεώνεις στα δάχτυλα σου. Αυτοσχεδίασε και παίξε με τους γονείς σου και τα αδέρφια σου.



Παίξε με ρήματα ΚΛΙΚ
ΠΗΓΗ: stintaxi.com


Τώρα κάνε και τις ασκήσεις 3 και 4 στις σελίδες 28 και 29 του ΤΕ γλώσσας. Κάνε ανάγνωση το κείμενο για εξάσκηση(πρώτα σιωπηλά πάντα) και ύστερα μεγαλόφωνα. Δεν ξεχνάμε ότι για να αποκτήσουμε ευχέρεια στην ανάγνωση, πρέπει να διαβάζουμε όπως μιλάμε. Χωρίς συλλαβισμούς, παύσεις ή λάθη. Το φύλλο εργασίας θα το βρεις στο mail των γονιών σου. 



2. Μαθηματικά
Κεφάλαιο 37 Σύνθετα προβλήματα Πώς λύνω προβλήματα;

Διαβάζω πάρα πολύ προσεκτικά το πρόβλημα, όσες φορές χρειαστεί, για να καταλάβω τι ακριβώς λέει.

Τι θα πει "καταλαβαίνω το πρόβλημα":


  • Μπορώ να το αφηγηθώ με "δικά μου λόγια".
  • Ξεχωρίζω ποια είναι τα δεδομένα που μου δίνει και ποια αυτά που μου ζητάει. Δηλαδή "τι γνωρίζω" και "τι ψάχνω να βρω". Μπορώ να βάλω τα δεδομένα σε πίνακα, όπως στη σελ. 24 του βιβλίου. 
  • Αν υπάρχουν εικόνες, τις παρατηρώ πολύ προσεκτικά, για να δω αν περιέχουν δεδομένα του προβλήματος που θέλω να λύσω.
  • Ψάχνω λέξεις - φράσεις κλειδιά: π.χ. διπλάσιο (δύο φορές), λιγότερο, περισσότερο, πόσα έμειναν; πόσα είναι όλα μαζί;






  • Αν με βοηθάει ζωγραφίζω το πρόβλημα ή χρησιμοποιώ διάφορα αντικείμενα: μολύβια, μαρκαδόρους, πορτοκάλια κ.λ.π.
  • Μελετάω τα δεδομένα και τα ζητούμενα του προβλήματος και αποφασίζω ποιες πράξεις θα κάνω.
  • Κάνω τις πράξεις και μετά προσπαθώ να ελέγξω αν το αποτέλεσμα είναι σωστό. Χρησιμοποιώ την επαλήθευση και τις ανάλογες πράξεις.
  • Γράφω την απάντηση του προβλήματος. Επομένως, κατανοώ την ερώτηση για να είμαι σε θέση να δώσω απάντηση. ΠΡΟΣΟΧΗ: πολλές φορές  το αποτέλεσμα μιας πράξης δεν δίνει την απάντηση στο πρόβλημα. Άρα αυτό σημαίνει ότι δεν καταλάβαμε το πρόβλημα.
Να λύσεις τα σύνθετα προβλήματα στο φύλλο εργασίας
(Θα το βρεις στο mail των γονιών σου).




Παίξε με προσθέσεις ΚΛΙΚ
ΠΗΓΗ: mathplayground.com










Παίξε με αφαιρέσεις
ΠΗΓΗ: education.com

Στις αφαιρέσεις ξεκινάς πρώτα από δεξιά και πρέπει να αποφασίζεις αν χρειάζεται να δανειστείς. Αν ναι, πατάς επάνω στον αριθμό από τον οποίο θα δανειστείς. Η αφαίρεση στο παιχνίδι γίνεται με τον πρώτο τρόπο που μάθαμε.


Να λύσεις τα προβλήματα α και β του ΤΕ (δεν μπορώ να θυμηθώ αν τα κάναμε ή όχι).

Σάββατο 21 Μαρτίου 2020

Παγκόσμια μέρα της ποίησης

Παγκόσμια μέρα της ποίησης


Στις 21 Μαρτίου γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης. Με αφορμή την ημέρα αυτή, η οποία καθιερώθηκε από την Unesco το 1999- ύστερα από εισήγηση του τότε Προέδρου της Εταιρείας Συγγραφέων Β. Βασιλικού, ας δούμε την "Ποδηλάτισσα" του Ο. Ελύτη.



Μουσική: Μιχάλης Τρανουδάκης, 
Ποίηση: Οδυσσέας Ελύτης, 
Ερμηνεία: Αφροδίτη Μάνου
(από το Cd «Η ποδηλάτισσα», 1979)
Το δρόμο πλάι στη θάλασσα περπάτησα

                                   που ‘κανε κάθε μέρα η ποδηλάτισσα.
Βρήκα τα φρούτα που ‘χε στο πανέρι της,
                                  το δαχτυλίδι που ‘πεσε απ’ το χέρι της.
                                  Βρήκα το κουδουνάκι και το σάλι της,
                                  τις ρόδες, το τιμόνι, το πεντάλι της.
        Βρήκα τη ζώνη της, βρήκα σε μιαν άκρη,
        μια πέτρα διάφανη που ‘μοιαζε με δάκρυ.
        Τα μάζεψα ένα ένα και τα κράτησα
        κι έλεγα πού ‘ναι πού ‘ναι η ποδηλάτισσα.
Την είδα να περνά πάνω απ’ τα κύματα,
         την άλλη μέρα πάνω από τα μνήματα.
       Την τρίτη νύχτωσ’ έχασα τ’ αχνάρια της,
      στους ουρανούς άναψαν τα φανάρια της.


·       Η «Ποδηλάτισσα» είναι  ποίημα είναι αφηγηματικό (λέει μια ιστορία) ή λυρικό (εκφράζει σκέψεις και συναισθήματα);

·       Προσπάθησε να το τραγουδήσεις. Μέτρησε με τα δαχτυλάκια τις συλλαβές κάθε στίχου. Τι παρατηρείς; Θυμάσαι τι έχουμε πει;

·       Είναι λυπημένο ή χαρούμενο;

·       Πώς φαντάζεσαι τη ποδηλάτισσα;

·       Σου άρεσε το ποίημα; Γιατί;

Πώς φαντάζεσαι την ποδηλάτισσα; Μπορείς να τη ζωγραφίσεις;


Ας δούμε μια άλλη κατηγορία ποιημάτων τα Λίμερικ:

Λίμερικ
5στιχα σατιρικά ποιήματα
Δομή ενός Λίμερικ
Δομή ενός λίμερικ:
1ος στίχος: παρουσίαση του πρωταγωνιστή
2ος στίχος: βασική ιδιότητα ή παραξενιά του πρωταγωνιστή
3ος + 4ος στίχος:  ενέργειες του πρωταγωνιστή και αντιδράσεις του περιβάλλοντος
5ος στίχος: παραλλαγή του 1ου στίχου – κλείσιμο της ιστορίας με ένα επίθετο κατάλληλο νοηματικά αλλά ταυτόχρονα ευρηματικό, εντυπωσιακό και πρωτότυπο.

Διάβασε μερικά λίμερικ:










Κάνε λοιπόν τα δικά σου λίμερικ!
Θα τα περιμένω! 
(Πάντως μεταξύ μας, όλοι ποιητές θεωρούσαν ότι δεν είναι ποιητές!)

ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ 

ΕΓΩ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΠΟΙΗΤΗΣ