Ετικέτες

Τρίτη 31 Μαρτίου 2020

Επανάληψη πολλαπλασιασμός

Επανάληψη πολλαπλασιασμός

Καλημέρα!!!!!!!
Ας ξεκινήσουμε τη μέρα μας με δύο τραγουδάκια. Μπορούμε να χορέψουμε, έτσι για να κινηθούμε και λίγο.
(Ελάτε μαμάδες και μπαμπάδες!!!)

Ξεκινάμε με το Χόκι Πόκι!





Ακούστε το  τραγουδάκι από την παιδική παράσταση «Τζέλα, Λέλα, Κόρνας και ο Κλεομένης» σε μουσική Φ. Δεληβοριά για τη μάχη των δύο φύλων… α λα παιδικά, που μετά τις αλλεπάλληλες κατηγορίες καταλήγει, ότι ο κόσμος θα ήταν πολύ βαρετός αν ήμασταν όλοι ίδιοι!



Και τώρα πάμε να εξασκηθούμε στα μαθηματικά!

Το φιδάκι του πολλαπλασιασμού







Τα παιδιά αποφασίζουν να παίξουν φιδάκι στο σπίτι.
Οι κανόνες του παιχνιδιού έχουν ως εξής:


Οι παίκτες ξεκινούν από την ουρά και προσπαθούν να φτάσουν στο κεφάλι συγκεντρώνοντας όσους περισσότερους πόντους μπορούν, ατομικά ή σε ομάδες.
Πρώτα αποφασίζουν ποιος θα παίξει πρώτος (ή ποια ομάδα).

Οι παίκτες ρίχνουν με τη σειρά το ζάρι από 1 φορά. Κάθε παίκτης μετακινεί το πιόνι του τόσες θέσεις όσες δείχνει το ζάρι. 
Στις θέσεις που υπάρχει ένας αριθμός με το επί  (Χ φορές) πρέπει να πολλαπλασιάσει τον αριθμό αυτό, με τον αριθμό που έφερε στο ζάρι. 
Το γινόμενο που βρίσκει είναι οι πόντοι του, που τους σημειώνει. 
Νικητής ή νικήτρια είναι όποιος/α φτάσει στο κεφάλι του φιδιού με τους περισσότερους πόντους.

Παρακολουθούμε το παιχνίδι ανάμεσα σε 4 παιδιά και κρατάμε σημειώσεις εμείς.
Ποιος/α θα είναι τελικά νικητής/τρια; Δηλαδή, ποιος έχει συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους συνολικά;
(Μπορείς να  εκτυπώσεις το φιδάκι, να το  χρωματίσεις και να  παίξεις κι εσύ στο σπίτι. Συμφωνήστε τους δικούς σας  κανόνες για τις σκάλες και τα φιδάκια με τους συμπαίκτες σου):


Μαρία
Θέση στο πιόνι
Αριθμός στο ζάρι
Πόντοι
Χ4
6
24
Χ2
4

Χ9
2

Χ3
5

Χαρά
Θέση στο πιόνι
Αριθμός στο ζάρι
Πόντοι
Χ5
3

Χ8
4

Χ4
3

Χ3
2

Θανάσης
Θέση στο πιόνι
Αριθμός στο ζάρι
Πόντοι
Χ9
5

Χ6
2

Χ7
2

Χ5
6

Ηλίας
Θέση στο πιόνι
Αριθμός στο ζάρι
Πόντοι
Χ3
6

Χ2
5

Χ7
4

Χ10
6


Τώρα πρέπει να κάνεις την πράξη που μας δείχνει η λέξη -- κλειδί συνολικά. Έτσι θα βρεις   τον νικητή ή τη νικήτρια:


ΠΡΟΣΟΧΗ!! Είμαστε συγκεντρωμένοι στην πράξη που κάνουμε. Σκεφτόμαστε για τα κρατούμενα, δεν βάζουμε κρατούμενα παντού, μπορεί να μην χρειάζεται. Οι εκατοντάδες κάτω από τις εκατοντάδες, οι δεκάδες κάτω από τις δεκάδες, οι μονάδες κάτω από τις μονάδες. Γράφουμε όπως πρέπει  τους αριθμούς και το πρόσημο (+, -, ) που χρειάζεται. 
Υπολογίζουμε τους πόντους όλων των παικτών. Π.χ. 


    Μαρία                            

   Δ    Μ


2
4








                 















Νικητής/τρια είναι ο παίκτης  με τους περισσότερους πόντους.


Πόσους πόντους χρειάζεται ακόμη ο παίκτης με τους λιγότερους πόντους, για να φτάσει τους πόντους του νικητή ή της νικήτριας;
Θυμάστε ότι τέτοιου είδους προβλήματα τα λύναμε με το νου, ανεβαίνοντας μέχρι να φτάσουμε στον αριθμό που είναι ο στόχος μας. Ο αριθμός στόχος μας είναι οι περισσότεροι πόντοι του νικητή. 
Ωστόσο, πρέπει να το αποδείξουμε γραπτά στα μαθηματικά με μια πράξη.
Ποια είναι η πράξη μας βοηθάει να βρούμε τη διαφορά (δηλαδή πόσους πόντους χρειαζόμαστε για να φτάσουμε τους πόντους του νικητή;) 



Ε
Δ
Μ









 
  








Και τώρα ώρα για παιχνίδι!


Κάνε ΚΛΙΚ στους παρακάτω συνδέσμους για να παίξεις:
















ΠΗΓΗ: www.mathplayground.com

1 σχόλιο:

  1. Πολύ τα χαρήκαμε τα τραγούδια!
    To cd του Δεληβοριά είναι από τα αγαπημένα μας.
    Ευχαριστούμε πολύ
    Γιώργος Δ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.