Ετικέτες

Κυριακή 13 Ιουνίου 2021

 Ιστορία κεφάλαια 6 και 7

κεφάλαιο 6


Η μεγάλη πυρκαγιά της Θεσσαλονίκης 




Ο Μεσοπόλεμος


Παρουσίαση του Α. Αγγελόπουλου ΚΛΙΚ








Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ιδρύθηκε το 1925 μετά την απόφαση του Αλεξάνδρου Παπαναστασίου



1929: διεθνής οικονομική κρίση που ξέσπασε στις ΗΠΑ αλλά επηρέασε για αρκετά χρόνια τις περισσότερες χώρες του κόσμου με ραγδαία αύξηση τις ανεργίας και κοινωνικές αναταραχές.



                      ΠΗΓΗ υλικού: https://anoixtosxoleio.weebly.com/

3 Νοεμβρίου 1935: διενέργεια δημοψηφίσματος για το πολιτειακό
αποτελέσματα: υπέρ της επαναφοράς του βασιλικού θεσμού

25 Νοεμβρίου 1935: επιστροφή του Γεώργιου Β στην Ελλάδα

13 Μαρτίου 1936 Παρίσι: ο Βενιζέλος παθαίνει εγκεφαλικό και πέφτει σε κώμα

18 Μαρτίου 1936: πεθαίνει στο Παρίσι
Η σωρός του έρχεται στην Ελλάδα και η κηδεία του γίνεται στα Χανιά.

4 Αυγούστου 1936: δικτατορία Μεταξά

Η περίοδος του Μεσοπολέμου (Ελλάδα: 1922 - 1940)




Κεφάλαιο 7 


Το Αλβανικό Έπος

Παρουσίαση του Α. Αγγελόπουλου ΚΛΙΚ










                                    ΠΗΓΗ υλικού: https://anoixtosxoleio.weebly.com/






The Book Thief / Η Κλέφτρα των Βιβλίων


Η Δήμητρα Γιαννακού γράφει κριτική για την ταινία «Η κλέφτρα των βιβλίων» του Μπράιαν Πέρσιβαλ.

Το μυθιστόρημα με τη μεγάλη διεθνή επιτυχία «The Βook Τhief» του Μάρκους Ζούσακ  γνωρίζει μια διασκευή για τον κινηματογράφο και δεν αναφέρεται σε μεθοδευμένες επιχειρήσεις κλοπής βιβλίων, όπως θα μπορούσε κάποιος να υποθέσει από τον τίτλο, αλλά στο περιβάλλον καταπίεσης, ανελευθερίας και τρομοκρατίας που κυριαρχούσε στη Γερμανία του ’40.
Μέσα σε αυτό το περιβάλλον προσπαθεί να επιβιώσει και να διάγει έναν ήσυχο βίο, όσο αυτό είναι εφικτό, μια φτωχή οικογένεια Γερμανών, η οποία δεν δείχνει να είναι θερμή οπαδός των αρχών του Φύρερ.
Ο πατέρας, ο Χανς Χιούμπερμαν (Τζέφρι Ρας), είναι ένας ευγενικός και καλοκάγαθος ηλικιωμένος κύριος που θα αναπτύξει μια ιδιαίτερη σχέση αγάπης και στοργής με τη μικρή υιοθετημένη κόρη, Λίζελ (Σόφι Νέλις).
Δίπλα του στέκει η Έμιλυ Γουότσον στο ρόλο μιας αυταρχικής μητέρας που κάνει συνεχώς παρατηρήσεις και που, όμως, κρύβει πίσω από την αυστηρότητά της μια τρυφερή καρδιά.
Η Λίζελ είναι ένα κοριτσάκι που μαθαίνει γράμματα με τη βοήθεια του θετού πατέρα της μέσα σε μια υπόγεια αποθήκη.
Η κλέφτρα των βιβλίων του τίτλου αναφέρεται σε αυτό το πρόσωπο το οποίο δείχνει να διακατέχεται από μια ακόρεστη δίψα για τα γράμματα και τη μάθηση «συλλέγοντας» ή περιμαζεύοντας βιβλία από όπου βρει.
Το βιβλίο, ως έννοια, διαχέεται σε όλο το φιλμικό λόγο διαμορφώνοντας σκηνές και νοηματοδοτώντας την αφήγηση.
Η γνώση και η πνευματική αφύπνιση έρχεται σε φανερή αντίθεση με το σκοταδιστικό και δογματικό πνεύμα του φασισμού που επέβαλε να καίγονται τα βιβλία στην πυρά (χαρακτηριστική η συγκεκριμένη σκηνή) όπως στο Μεσαίωνα.

Η αφήγηση, ωστόσο, δεν αναφέρεται σε σκηνές πολέμου ή άλλων στρατιωτικών διαπλοκών αλλά εστιάζει στο δράμα που βίωναν οι άνθρωποι καθημερινά, μέσα στη συνεχή αμφιβολία για τη ζωή τους ενώ η δαμόκλεια σπάθη του φασισμού έγερνε από πάνω τους απειλητικά στερώντας τους κάθε ελευθερία.
Ο σκηνοθέτης φαίνεται να σεβάστηκε αρκετά στοιχεία του βιβλίου κατά την προσαρμογή του στη μεγάλη οθόνη. Όλο το φιλμικό κείμενο διαπνέεται από ένα μυθιστορηματικό ύφος ενισχυμένο από την παρουσία ενός πρωτότυπου «παντογνώστη» αφηγητή, ο οποίος εμπεριέχεται και στο βιβλίο.
Η μουσική συνοδεύει διακριτικά όλα τα παραπάνω και λειτουργεί μάλιστα αντιστικτικά, όταν οι ευγενικές νότες του Στράους εμπλέκονται με τα βουητά των βομβαρδισμών…
Στην παράταξη των εικόνων, ανάμεσα σε πολλές άλλες διακρίνονται εκείνες που δείχνουν το μικρό δρόμο όπου βρίσκεται το σπίτι της οικογένειας. Ο δρόμος παρουσιάζεται σε διαφορετικές στιγμές μέσα στην ταινία, υποδεικνύοντας την αλλαγή του καιρού, της μέρας ή και της ώρας και τονίζοντας την καθημερινότητα των προσώπων.
Κάποια στιγμή, ο ίδιος δρόμος θα εμφανιστεί παραμορφωμένος, κατεστραμμένος γεμάτος χαλάσματα από τα γκρεμισμένα σπίτια.
Οι ερμηνείες είναι αξιόλογες και συμπληρώνουν ένα κινηματογραφικό αφήγημα που τονίζει τις αρχές της φιλίας, της αλληλεγγύης, τη δύναμη των βιβλίων ενώ καταγγέλλει τη βαρβαρότητα του πολέμου. 



ΠΗΓΗ: http://www.clickatlife.gr/cinema/story/24560





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.