Ετικέτες

Δευτέρα 9 Νοεμβρίου 2015


1) Παραθετικά των επιθέτων (σελ. 107-111 στο βιβλίο Γραμματικής)
Τα διαβάζω για να θυμηθώ τους τρεις βαθμούς αλλά και  τις εξαιρέσεις!
Κάποια δεν έχουν θετικό βαθμό: κατώτερος - κατώτατος
                                                    ανώτερος - ανώτατος
Κάποια δεν έχουν ούτε θετικό ούτε υπερθετικό:
προτιμότερος, προγενέστερος, μεταγενέστερος
Αυτά λέγονται ελλειπτικά γιατί τους λείπει κάποιος βαθμός.
Υπάρχουν μερικά επίθετα που δεν σχηματίζουν παραθετικά καθόλου. Αυτά φανερώνουν ύλη, καταγωγή, τόπο/χρόνο, ή κατάσταση που δεν αλλάζει.
Τέλος υπάρχουν και τα ανώμαλα.

Ορθογραφία:
-ω: ώτερος, -ώτατος : όσα προέρχονται από επιρρήματα σε -ω
-υ: ύτερος, -ύτατος (ταχύτερος)
-ο: ότερος, ότατος: (ωραιότερος) 


2) Εκφράσεις και συμφράσεις
Εκφράσεις είναι τα λόγια (λέξεις ή φράσεις) που έχουν κάποια  ιδιαίτερη,  
συνήθως μεταφορική, σημασία.
πχ. Το πούλησε για ένα κομμάτι ψωμί: το πούλησε πολή φθηνά.
Συμφράσεις είναι τα λόγια, συνήθως δυο λέξεις μαζί, που τις συναντάμε κατά κανόνα μαζί και σημαίνουν ένα συγκεκριμένο πράγμα.
πχ. κρητικό παξιμάδι, ψωμί σικάλεως, τούρτα παγωτού

3) Αποτελεσματικές ή συμπερασματικές προτάσεις
Οι δευτερεύουσες προτάσεις αυτές χωρίζονται με κόμμα από την κύρια πρόταση και φανερώνουν ποιο είναι το αποτέλεσμα του περιεχομένου της.

Εισάγονται με τους συμπερασματικούς συνδέσμους: ώστε, λοιπόν, άρα, επομένως ή με εκφράσεις: ώστε να, που να, για να, με αποτέλεσμα να
Παραδείγματα:
  • Ήταν τόσο σκοτεινά, ώστε δε βλέπαμε τίποτε.
  • Σε γέλασα τόσες φορές, ώστε να μη με πιστεύεις πια

Χαρακτηριστικά διαφήμισης

  • μια «ζωντανή» εικόνα με έντονα χρώματα
  • το όνομα του προϊόντος και της μάρκας του (δεν υπάρχουν πάντα και τα δύο)
  • μια διασκεδαστική, σύντομη και εύκολη να τη θυμόμαστε συνθηματική φράση (σλόγκαν) που έχει σχέση με την εικόνα, με το όνομα του προϊόντος ή με το βασικό προτέρημά του
  • ένα μικρό κείμενο που περιγράφει το προϊόν και μας ενημερώνει γι΄ αυτό.
  • Πολλά επίθετα , συχνά σε συγκριτικό και υπερθετικό βαθμό.
  • Σημεία στίξης, ιδιαίτερα θαυμαστικό, ερωτηματικό και αποσιωπητικά.
  • Προστακτική αλλά και υποτακτική.

Φτιάξτε τις δικές σας διαφημίσεις

 Άκου και ένα παραμύθι

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.