Ετικέτες

Κυριακή 15 Νοεμβρίου 2015

Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ

WHERE  DO  I GO?

Where do I go? Follow the river
Where do I go? Follow the gulls
Where is the something? Where is the someone
That tells me why I live and die?
Where do I go? Follow the children
Where do I go? Follow their smiles
Is there an answer in their sweet faces
That tells me why I live and die?
Follow the wind song, follow the thunder
Follow the neon in young lovers' eyes
Down to the gutter, up to the glitter
Into the city where the truth lies
Where do I go? Follow my heartbeat
Where do I go? Follow my hand
Where do they lead me?
And will I ever discover why I live and die?
Follow the wind song, follow the thunder
Follow the neon in young lovers' eyes
Down to the gutter, up to the glitter
Into the city where the truth lies
Where do I go? Follow my heartbeat
Where do I go? Follow my hand
Where do they lead me?
And will I ever discover why I live and die?
I live and die
Why do I live, why do I die?
Where do I go?
Tell my why, tell me where?
Tell my why, tell me where?
Tell me why?
Songwriters
Gerome Ragni;James Rado;Galt Mac Dermot
Το Hair, ένα μιούζικαλ με θέματα hippies που είχε υπότιτλο ‘The American
Tribal Love. Rock Musical’, έκανε το ντεμπούτο του στο τέλος του 1967.
Θεωρείται το πρώτο παράδειγμα θεατρικού έργου που ενσωματώνει ροκ και
ποπ, όπως το Jesus Christ Superstar το πρώτο ροκ έργο μετά το Hair—.
O Claude, διηγείται τη σύντομη ιστορία του πρωταγωνιστή, ενός νεαρού από
τις Η.Π.Α. που είναι αναποφάσιστος μεταξύ της κοινωνικής ενσωμάτωσης και
της ανταρσίας, και αμφιταλαντευόμενος μεταξύ της επιστράτευσής του με
προορισμό το Βιετνάμ και των ειρηνικών ιδανικών της κοινότητας των hippy.
Η πρεμιέρα της παράστασης, σε μουσικές που συνέθεσε ο Galt MacDermot,
παρουσιάστηκε στο “ναό” του παγκόσμιου μιούζικαλ, στο Broadway.




Το  βαβυλωνιακό έπος και η δημιουργία του κόσμου

Το κοσμογονικό έπος (γνωστό από τις λέξεις του πρώτου στίχου) με τον τίτλο Ενουμά Έλις (Enuma Elish), «Όταν εκεί πάνω…» ασχολείται με τη δημιουργία του κόσμου. Μαζί με το έπος του Γκιλγκαμές είναι από τις πιο σημαντικές δημιουργίες της μεσοποταμιακής θρησκευτικότητας. Τα Ενουμά ΄Ελις διηγείται τη γένεση του κόσμου με σκοπό να δοξάσει το θεό Μαρδούκ. Στην αρχή παρουσιάζεται η παλαιά εικόνα του κόσμου, των «αρχών» του κόσμου, τον οποίο έχει καλύψει παντού το νερό. Από τους απέραντους όμως όγκους των υδάτων αναπηδά αρχικά το ζεύγος Απσού και Τιαμάτ.  Τελικά ο θεός Μαρδούκ αποφασίζει μετά από πολλές μάχες και πολέμους, να δημιουργήσει τους ανθρώπους , για να υπηρετούν τους θεούς. Αναζητήθηκε ο πρωταίτιος του πολέμου που ήταν ο Κιγκού ο οποίος παρέσυρε την Τιαμάτ. Του άνοιξαν λοιπόν τις φλέβες του και από το αίμα του δημιουργήθηκαν οι άνθρωποι(VI, 30). O άνθρωπος λοιπόν δημιουργήθηκε για να υπηρετεί τους θεούς. Συγχρόνως όμως εισάγει στη δημιουργία του το δαιμονικό στοιχείο, γιατί δημιουργήθηκε από το αίμα του Κιγκού, ο οποίος στην αρχή ήταν θεός και ύστερα έγινε Αρχιδαίμων. Ο άνθρωπος φαίνεται να είναι από την αρχή καταδικασμένος.




Το έπος του Γκιλγκαμές


Το έπος του Γκιλγκαμές είναι το πιο γνωστό και το πιο λαϊκό δημιούργημα της βαβυλωνιακής ποίησης. Ανακαλύφθηκε στη βιβλιοθήκη του Ασσουρμπανιμπάλ και είναι παλαιότερο από το «Ενουμά Έλις». Σήμερα σώζονται μόνο αποσπάσματα αρκετά όμως για να ανασυνθέσουν την ιστορία του ήρωα Γκιλγκαμές.



Το έργο είναι μια από τις πιο συγκινητικές διηγήσεις για την αναζήτηση του «αθάνατου νερού», που θα εξασφάλιζε στην ανθρωπότητα την αθανασία. Το έπος αποτελείται από 12 πίνακες, που αντιστοιχούν στο ζωδιακό κύκλο.


Ο Γκιλγκαμές ήταν κατά τα δυο τρίτα θεός κι ένα τρίτο άνθρωπος. Ήταν ο μεγαλύτερος και δυνατότερος βασιλιάς της γης. Παρουσιάζεται όμως και ως δεσπότης που ντροπιάζει τις νέες κοπέλες και βάζει σε βαριές δουλειές τους άντρες. Όταν ο λαός του παραπονιέται για την σκληρότητά του, οι θεοί του στέλνουν τον ημιάγριο Ενκίντου. 

Οι αρχαίοι Έλληνες

  

Ο Προμηθέας, η Πανδώρα, ο Δευκαλίωνας και η Πύρρα 
(για να θυμηθούμε!!)




Κατά τη διάρκεια της Τιτανομαχίας ο Προμηθέας τάχθηκε υπέρ του Δία και γι’ αυτό δεν τιμωρήθηκε όπως οι άλλοι Τιτάνες. Η συμβολή του στην ανάπτυξη του ανθρώπινου γένους ήταν πολύ σημαντική. Κατά τον Λουκιανό, ο Προμηθέας, με την αρωγή της θεάς Αθηνάς, δημιουργεί τον πρώτο άνθρωπο (Χρυσό Γένος) από πηλό και φωτιά (κατά άλλους με το νερό του ήρωα Πανοπέα της Φωκίδας) και με μορφή όμοια με αυτή των θεών.

Αυτό έλαβε χώρα μετά την Τιτανομαχία. Κατά τους Ορφικούς αυτός ο πηλός ήταν το χώμα που ποτίστηκε από το αίμα των Τιτάνων. Αναφερόμενος στην δημιουργία του ανθρώπου, ο Πλάτωνας μας μεταφέρει την εικόνα ενός όντος σφαιρικού, που διακρίνοταν σε τρία γένη (αρσενικό, θηλυκό και μεικτό) και είχε διπλή σειρά από μέλη και όργανα. Αργότερα ο Δίας, επειδή εξοργίστηκε από την αλαζονεία τους και φοβήθηκε τη δύναμή τους, τα χώρισε στα δύο. Τα ζώα δημιουργήθηκαν την ίδια περίοδο (μετά την Τιτανομαχία), αλλά από μίξη υλικών της Γης και της φωτιάς. Η δημιουργία των όντων και του ανθρώπου έγινε μέσα στη γη.

Όταν κλήθηκαν όλα τα όντα της Γης να βγουν στο φως, ανατέθηκε στον Προμηθέα και στον Επιμηθέα να δώσουν στο κάθε ον τα χαρακτηριστικά που έπρεπε να έχει. Ο Επιμηθέας έπεισε τον αδελφό του να του επιτρέψει να αναλάβει μόνος αυτή τη δουλειά. Έτσι ο Επιμηθέας ονομάτισε και απέδωσε στο κάθε ον τα χαρακτηριστικά που ήθελε ο ίδιος, με τρόπο ώστε να μην μπορούν να αλληλοκαταστραφούν (αὐτοῖς ἀλληλοφθοριῶν διαφυγὰς ἐπήρκεσε, Πλάτων, Πρωταγόρας 321α). Όταν έφτασε στο τέλος η ώρα του Ανθρώπου, δεν είχε να του δώσει παρά λίγες τρίχες και νύχια ευπαθή και ανίσχυρα. Από αυτό το λάθος ο Προμηθέας ανέλαβε την προστασία του Ανθρώπου.
Βλέποντας την κατάντια του ανθρώπινου γένους και την αδυναμία του απέναντι στη φύση, ο Προμηθέας αποφασίζει να του χαρίσει τη φωτιά. Έτσι, επισκεπτόμενος το εργαστήρι του Ήφαιστου, τοποθετεί τη φωτιά σε ένα κούφιο καλάμι και τη δίνει κρυφά στους ανθρώπους. Ως τόπος παράδοσης της φωτιάς αναφέρεται η πόλη Σικυώνα της Πελοποννήσου.
Ο Προμηθέας έμαθε τους ανθρώπους να χειρίζονται τη φωτιά, να δημιουργούν εργαλεία και τους έμαθε τις Επιστήμες (που έκλεψε από την Αθηνά) και τα Γράμματα.








Η σαρκοφάγος του Τουταγχαμών

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.